عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
رهبر معظم انقلاب در کلام حضرت امام (ره): جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می‌دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری می‌کنید، می‌دانم.

عقیق:کتاب «یادیار» یکی از آثاری است که انتشارات «سبط اکبر (ع)» آن را پیرامون منزلت، کلام و راه امام خمینی (ره) به کوشش حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا، منتشر کرده است.

این کتاب دارای سه فصل نظیر «منزلت علماء ربانی در اسلام»، «امام خمینی (ره) در نگاه دیگران» و «چهل پیام در کلام حضرت امام (ره)» است.

* وصیت امام راحل (ره) به مردم

یک بخش از این کتاب به موضوع «وصیت امام به مردم» پرداخته که در آن آمده است: «من در میان شما باشم یا نباشم به همه وصیت و سفارش می‌کنم، نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند».

«این ملت‌ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتداء خواهند نمود (صحیفه نور، ج 20، ص 36)».

«توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند نه از سرمایه‌داران و زمین‌خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند (وصیت‌نامه امام خمینی (ره)».

* وظیفه مردم نسبت به انحرافات و نفوذی‌ها

در بخشی دیگر از کتاب «یاد یار» درباره «وظیفه مردم نسبت به انحرافات و نفوذی‌ها»، می‌خوانیم: «اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال آینده، و رئیس جمهور و رؤسای جمهور مابعد، و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان آن است که؛ نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود از نظر اسلام و عقل محکوم است.

و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و از آن چه در نظر شرع حرام و آن چه برخلاف مسیر ملت و کشورهای اسلامی و مخالفت با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشوند همه مسئول می‌باشند.

و مردم و جوانان حزب الهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند خودشان مکلف به جلوگیری هستند (وصیت نامه سیاسی_ الهی حضرت امام خمینی ره)».

 

* رهبر معظم انقلاب در کلام حضرت امام (ره)

بخشی دیگر از این کتاب به «رهبر معظم انقلاب در کلام حضرت امام (ره)» مربوط می‌شود که در آن آمده است:

«شما... سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می‌باشید (صحیفه نور، ج 15، ص 41)».

«جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می‌دانم، و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری می‌کنید، می‌دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلام از جمله افراد نادر هستند که چون خورشید روشنی می‌دهید (صحیفه نور، ج 20، ص 173)».

* ولایت فقیه

در بخشی دیگر از کتاب «ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد، ولایت فقیه (یک چیزی است که) خداوند تبارک و تعالی درست کرده است، همان ولایت رسول الله (ص) است، و اینها از ولایت رسول‌الله (ص) هم می‌ترسند. شما بدانید که این قلم‌های آنها نمی‌تواند مسیر ملت‌ ما را منحرف کنند (صحیفه نور، ج 10، ص 27)».

«اگر... رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است وقتی غیرمشروع شد طاغوت است اطاعت او (رئیس جمهور) اطاعت طاغوت است. وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می‌رود که به امر خداوند تبارک و تعالی یک کسی (از طرف فقیه) نصب شود (صحیفه نور، ج 9، ص 251)».

«اعتقاد به ولایت فقیه از خصوصیات لازمه برای مقام ریاست جمهور است (صحیفه نور، ج 11، ص 151)».

* صدور انقلاب

«صدور انقلاب» بخشی دیگر از کتاب «یاد یار» است که در آن می‌خوانیم: «من از گوشه بیمارستان به آفریقا و شرق زیر سلطه و تمام کشورهای تحت ستم اخطار می‌کنم که متحد شوید و دست آمریکای جنایتکار را از سرزمین‌های خود قطع کنید. دست آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها تا موفق به خون جوانان ما و سایر مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است. ما تا آخرین قطره خون خویش با آنان شدیداً می‌جنگیم، چراکه مردم جنگیم. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم، چراکه انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ (لا اله الا الله و محمد رسول الله) بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم (صحیفه نور، ج 12 ص 148)».

انتشارات «سبط اکبر (ع)» کتاب «یاد یار» را به کوشش حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا را در 95 صفحه و با قیمت 700 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین