عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي گفت: اگر نسبت به اعمال خود حساس باشيم و هر روز به مراقبه و محاسبه خود بپردازيم، قطعا رحمت و مغرفت الهي شامل حالمان خواهد شد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي، استاد حوزه علميه مشهد بر تهذيب نفس و مقابله با هواهاي نفساني تأكيد كرد.
وي با بيان اين‌كه پيشگيري همواره بهتر از درمان بوده است،‌ خاطرنشان كرد: چه خوب است گناه نكنيم تا توبه هم نكنيم؛ اگر نسبت به اعمال خود حساس باشيم و هر روز به مراقبه و محاسبه خود بپردازيم، قطعا رحمت و مغرفت الهي شامل حالمان خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي حضور در جوار مسجدالحرام را توفيقي بزرگ براي زائران بيت الله الحرام دانست و گفت: سعي كنيد در طول روزهايي كه در اين اماكن شريف حضور داريد، كم بخوريد، كم بخوابيد و كم صحبت كنيد و بيشتر با حضور در مسجدالحرام طواف كنيد.
اين استاد برجسته حوزه علميه مشهد افزود: گاه در زندگي انسان فرصت هايي به وجود مي آيد كه شايد تكرار آن ديگر محقق نشود، از اين رو تا در مكه هستيد، در كسب معرفت الله تلاش كنيد، بازار و خريد در ايران نيز وجود دارد، چرا بايد فرصت هاي ارزشمند سفر عمره را با بازارگردي تلف كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح برخي از گناهان پرداخت و اظهار داشت: دل شكستن از گناهاني است كه از سوي بزرگان دين و ائمه اطهار(ع) همواره مورد مذمت بوده است، در شرايطي كه پيامبر اسلام، رسول مهر، محبت و عاطفه بوده است چرا ما نبايد سيره آن بزرگوار را الگوي خود قرار دهيم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین