عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
داور سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، این مسابقات را الگویی برای برگزاری سایر مسابقات قرآنی در جهان دانست و به متسابقان توصیه کرد که برای کسب رتبه، آیات قرآن را به صورت مفهمومی تلاوت کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور داور «وقف و ابتدا» در  سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به نقش کلیدی مسابقات قرآن برای نشان دادن توانمندی‌های قرآنی فعالان این عرصه، اظهار داشت: مسابقات قرآن در توسعه امور قرآنی و همچنین ارتقای سطح کیفی افرادی که به فعالیت قرآنی می‌پردازد، نقش قابل توجهی دارد بر همین اساس باید برای بهتر برگزار شدن این‌ مسابقات با تمام قوا تلاش کرد.

فعالان قرآنی گنجینه‌های جهان اسلام هستند

وی با بیان اینکه مسابقات سبب نشاط در بین فعالان قرآنی می‌شود، ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و رقابت سالم با قاریان و حافظان کشورهای مختلف که گنجینه‌های جهان اسلام هستند، می‌تواند باعث ایجاد شور قرآنی و همچنین گسترش فعالیت‌های قرآنی شود.

مسابقات قرآن ایران اسلامی محرکی برای مسلمانان است

شهیدی‌پور، مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اسلامی را محرکی برای مسلمانان دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند سبب هوشیاری بیشتر مسلمانان و توجه به مفاهیم قرآنی شود بر همین اساس تمامی کشورها باید برای ارتقای امور قرآنی به این امر اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن در کشورهای مختلفی همچون مالزی، تونس و کویت برگزار می‌شود که در این بین کشور مالزی باسابقه‌ترین کشور در برگزاری مسابقات قرآنی است اما با این وجود مسابقات قرآن ایران به دلیل جامعیت در جایگاه نخست قرار دارد.

مسابقات قرآن سازمان اوقاف الگویی برای برگزاری سایر مسابقات قرآنی است

داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه در برگزاری مسابقات قرآن را خوب ارزیابی کرد و افزود: سازمان اوقاف و امورخیریه در آموزش حفظ و قرائت قرآن و همچنین برگزاری مسابقات جایگاه خوبی دارد به طوری که مسابقات این سازمان را می‌توان الگویی برای سایر مسابقات قرآنی قرار داد.

وی که برای هفتمین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به داوری می‌پردازد،‌ در خصوص آیین‌نامه این مسابقات گفت: آیین‌نامه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با آیین‌نامه مسابقات سایر کشورها غیر قابل مقایسه است البته این امر به معنای نداشتن نقص در این آیین‌نامه نیست.

مسابقان برای کسب رتبه، قرآن را به صورت مفهومی تلاوت کنند

حجت‌الاسلام شهیدی‌پور با اشاره به موارد مهم در داوری رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات قرآن، تلاوت مفهومی از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین جهت به متسابقان توصیه می‌کنم علاوه بر مطالعه دقیق آیین‌نامه، برای تلاوت قرآن به معنای آن نیز توجه داشته باشند تا بتوانند امتیاز قابل قبولی کسب کنند.

 

 منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین