عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
ظهر امروز:
حجت‌الاسلام محمد‌رضا شهیدی‌پور استاد قرآن کریم دعوت حق را لبیک گفت.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور استاد پیشکسوت و حافظ کل قرآن کریم دقایقی پیش دعوت حق را لبیک گفت.

این فعال قرآنی چند سالی است به دلیل بیماری ریوی و مغزی در بستر بود و امروز پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بدرود حیات گفت.

استاد محمد‌رضا شهیدی پور متولد ۱۳۳۷ شهر مقدس قم است. وی فعالیت‌های قرآنی را از سال ۱۳۵۱ در کنار مرحوم ابوالفضل علامی آغاز کرد و به حفظ قرآن کریم پرداخت و همین سال هم به حوزه علمیه قم رفت. او سال ۱۳۵۵ موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و به عنوان یکی از اساتید قرآن معمم کشور معروف شد.

بعد از انقلاب این استاد قرآن کریم در نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی به ترویج و تدریس قرآن پرداخت و در مسابقات قرآن کریم هم به عنوان داور حضور داشت.

قضاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران طی چند دوره، قضاوت در مسابقات کشوری قرآن کریم و بسیاری از مسابقات دیگر، آموزش تخصصی قرآن به قاریان طراز اول کشور و همچنین تألیف چندین اثر در حوزه قرآن کریم از جمله کتاب‌هایی همچون: سبک شناسی تلاوت، تجوید آسان، روان‌خوانی و تجوید قرآن، اصول قرائات سبعه، توضیحات وقف و ابتدا، روانخوانی و تجوید قرآن از آثار و فعالیت‌های استاد شهیدی‌پور است.

اما خدمات وی به قرآن به این موضوعات ختم نمی‌شود، زیرا این استاد عزیز از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با تهیه تجهیزان ضبط تلاوت خصوصاً از رادیو مصر اقدام به جمع‌آوری تلاوت‌های ستارگان جهان اسلام کرد و در این راستا حدود 20 هزار تلاوت ناب از قاریان مصری و دیگر کشور‌ها را ضبط کرد.

وی چند سال قبل همه آرشیوش را به صورت رایگان در اختیار شورای عالی قرآن و رادیو قرآن قرار داد تا ضمن دیجیتال‌سازی، تلاوت‌ها مورد پالایش و تدوین قرار گرفته و ماندگار شوند. وی همان زمان اعلام کرد این کار را برای ترویج آیات الهی انجام داده و هر کس بخواهد این کلکسیون عظیم را رایگان در اختیارش قرار می‌دهد.

این استاد قرآن کریم امروز یکشنبه ۲۳ مرداد‌ماه پس از تحمل یک دوره بیماری ریوی و مغزی در سن ۶۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

خبرگزاری فارس درگذشت این استاد قرآن کریم را به جامعه قرآنی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین