عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
تولیت آستان حضرت عبد العظیم حسنی(ع) با توصیه به پژوهش‌گران قرآنی گفت: بهره‌گیری از معارف اهل‌بیت(ع) در تفسیر قرآن و مبارزه با خرافات از ضروریات پژوهش قرآنی است.

عقیق: همایش تجلیل از بانوان فعال عرصه قرآن کریم، صبح امروز چهارشنبه 7 خرداد ماه 1393 با حضور آیت الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سالن اجلاس سران برگزار شد.

گسترش فرهنگ قرآن مهم‌ترین هدف بعثت است

بنا بر این گزارش در این همایش آیت‌الله ری‌شهری طی سخنانی گسترش فرهنگ قرآن در جامعه را از مهم‌ترین اهداف مبعث پیامبر (ص) بیان کرد و گفت: گسترش فرهنگ قرآن در جامعه از مهم‌ترین اهداف بعثت پیامبر (ص) است و به همین جهت اینگونه محافل قرآنی در ایام مبعث برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش عمق معارف قرآنی گفت: در زمینه عمق و گسترش معارف قرآنی باید بگویم قرآن همه موارد مورد‌ نیاز جامعه را بیان کرده و در این زمینه پیامبر(ص) می‌فرماید: کسی که علم اولین و آخرین را می‌خواهد در قرآن پژوهش کند.

بهره‌گیری از معارف اهل بیت(ع) در تفسیر قرآن

ری‌شهری ضرورت قرآن‌پژوهی را از دیگر موارد ضروری جامعه بیان کرد و گفت: اولین مسئله در قرآن‌پژوهی بهره‌گیری از معارف اهل بیت(ع) در تفسیر قرآن است. پیامبر(ص) اولین کسی است که از طرف خدا برای تبیین معارف قرآن مامور شده است. حضرت علی (ع) هم در این زمینه می‌فرماید: درباره قرآن از من سوال کنید. همه معارف قرآن را می‌دانم.

وی کاربردی کردن معارف قرآن را از ضروریات قرآن‌پژوهی عنوان کرد و گفت: باید پژوهشگر با تکیه بر معارف اهل بیت(ع) آموزه‌های قرآن را استخراج و در اختیار جامعه بگذارد. همچنین باید پژوهشگران پژوهش خود را در راستای گسترش فرهنگ جامعه قرار دهند و اگر این اقدام صورت گیرد می‌تواند به مقابله با شبیخون فرهنگی بپردازد.

مبارزه با خرافات از ضرورت‌های پژوهش قرآنی

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی مبارزه با خرافات را از دیگر موضوعات مهم عرصه پژوهش بیان کرد و گفت: باید قرآن‌پژوهان در زمینه مبارزه با خرافات فعال شوند زیرا خرافه روز به روز در جامعه در حال گسترش است که یکی از آن عرفان‌های نوظهور است، باید قرآن‌پژوه با قرآن سنخیت داشته باشد زیرا اگر کسی می‌خواهد با قرآن آشنا شود باید نورانیت آن را احساس کند.

چند پیشنهاد همکاری با همایش بانوان

حجت‌الاسلام ری‌شهری با بیان چند پیشنهاد به حاضران در همایش بانوان فعال قرآنی گفت: ما در دانشگاه علوم قرآن و حدیث ظرفیت‌هایی داریم و می‌توانیم در زمینه‌های برگزاری همایش علمی ویژه بانوان، همکاری برای ارسال مقاله به مجله تفسیر اهل بیت (ع)، همکاری در جهت تدوین دانشنامه تفسیر امامت و تفسیر آیات مربوط به خانم‌ها توسط خود خانم‌ها همکاری داشته باشیم.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین