عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
یک بازیگر سینما و تلویزیون:
یک بازیگر سریال اصحاب کهف با بیان اینکه سینمای قرآنی می تواند آموزه های قرآنی و حقایق دینی را به جوانان انتقال، گفت: در عصر ترویج تفکرات و نظرات صحیح و ناصحیح از سوی مروجین مذاهب گوناگون، سینمای قرآنی و دینی می‌تواند راهنمای مسلمانان باشد.
عقیقرضا توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی به همراه همسرش به سرزمین وحی سفر کرده بود، با اشاره به سوابق بازیگری اش در فیلم های قرآنی گفت: تا به امروز توفیق حضور در سریال‌های مذهبی "مردان آنجلس" ، "مریم مقدس" و "ملک سلیمان" را داشته ام و خیلی علاقمندم که در فیلم های قرآنی ایفای نقش کنم، چرا که بهترین خاطره بازیگری ام، بازی در فیلم قرآنی مردان آنجلس بوده است.
 
توکلی با بیان اینکه رشد و پیشرفت سینمای قرآنی به فرهنگ کشورمان کمک زیادی می کند، تصریح کرد: فرهنگ جامعه ما باید برگرفته از فرهنگ و نور قرآن باشد. ما زمانی در جامعه می توانیم بر مشکلات اجتماعی و فرهنگی غلبه کنیم که فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم و هنر بهترین ابزار برای این کار است. پیشرفت سینمای قرآنی و جذب مخاطبان و انتقال ارزش ها و فرهنگ قرآنی درجامعه باعث می شود که قصه ها و مفاهمیم قرآنی در ذهن تماشاگران باقی بماند و همین موضوع باعث تغییر رفتار جامعه  و عمل کردن آنها به رهنمودهای قرآنی می شود.
 
وی ادامه داد: ایجاد انگیزه در فیلمساز برای ساخت فیلم های قرآنی باید مورد توجه مسئولان کشور واقع شود. فیلم های قرآنی ماندگاری زیادی را در جامعه به همراه دارد و می تواند نسل های امروزی را با فرهنگ قرآنی بیشتر آشنا کند.
 
بازیگر سریال زیرزمین با اشاره به تلاش های غرب برای ارائه تصویری کاذب از آموزه های دینی بیان کرد: حرکت در چارچوب مفاهیم عمیق قرآنی، کنار گذاشتن نفسانیات و وفادار ماندن به پیام ها و رهنمودهای قرآنی مهمترین راهکارهای نجات بخش و خنثی کننده تبلیغات سوء سینمای غرب و دشمنان است.
 
توکلی سینمای قرآنی را راهی برای معرفی اسلام ناب محمدی ابراز داشت: در عصر فرهنگ و رسانه، عصر تبلیغ و اشاعه عقیده‌های مختلف از سوی حوزه‌های دینی گوناگون، عصر ترویج تفکرات و نظرات صحیح و ناصحیح از سوی مروجین مذاهب گوناگون، سینمای قرآنی و دینی می‌تواند به عنوان یک هنر و یک علم از جنبه‌های گوناگون به خصوص بر دین و معارف حقیقی آن تاثیرگذار باشد و رهگشای کار شیعیان و مسلمانان باشد.
 
رضا توکلی قرآن را آینه ای برای سعادت انسانها دانست و افزود: ما می توانیم در همه چیز از قرآن استفاده کنیم و قطعا این کتاب، نقش زیادی در زندگی ما دارد. قرآن حرف اول و آخر را می زند و نباید از حرکت به سمت آن غفلت کنیم. سعادت هر فردی در قرآن گره خورده است و اگر به آن عمل کند، یقینا جزء رستگاران است.
 
بازیگر فیلم مریم مقدس(ع) تصریح کرد: بزرگترین آرزویم، ایفای نقش در فیلم های قرآنی است. معتقدم در فیلم اصحاب کهف که ایفای نقش کرده ام،‌ فقط خدا و قرآن کریم بود که کمکم کردند تا از پس این نقشم بربیایم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین