عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
در آستانه مبعث پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، دانشنامه رسول اعظم(ص) با بیش از یک هزار و 790 مطلب به روز رسانی و در فضای مجازی در دسترس کاربران قرار گرفت.
عقیقمسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در گفت وگو با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن مبعث رسول خوبی ها، حضرت محمد (ص)، گفت: دانشنامه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پیامبر(ص) با یک هزار و 793 مطلب برگرفته از چکیده کتاب، گزیده پایان نامه های دانشجویی، مقالات علمی، بریده جراید و پرسش و پاسخ  به منظور ارتقای آگاهی های عمومی و تسهیل در امر پژوهش محققان و پژوهشگران در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

اکبر پوست چیان افزود: این دانشنامه در قالب 24 موضوع دسته بندی شده مطالب ارزشمندی را پیرامون شخصیت اجتماعی، سیاسی، نظامی ، فردی، علمی حضرت ختمی مرتبت(ص) در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

وی با اشاره به برخی از موضوعات این دانشنامه غنی، ادامه داد: "تاریخ پیامبر(ص)"، "سیره"، " سرگذشت هایی از زندگی پیامبر(ص)"، "نبوت و مباحث کلامی"، "سخنان پیامبر(ص)"، "اماکن منسوب به پیامبر(ص)"، "پیامبراعظم(ص) و قرآن"، " زیارت و توسل"، "پیامبر(ص) و پرسش و پاسخ"، "اهلبیت پیامبر(ص) و ردّ شبهات"، "پیامبر(ص) در آینه روایات و احادیث"، "پیامبر(ص) و امت " از موضوعات این دانشنامه گرانسنگ است.

مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، "همسران پیامبر(ص)" و  "کتاب و کتابشناسی " را ازدیگر موضوعات این دانشنامه عنوان کرد و افزود: علاقه مندان با مراجعه به پایگاه حوزه نت می توانند موضوعات دیگری از جمله "پیامبر(ص) از نگاه ادیان"، "پیامبر(ص) در پایان نامه ها"، "پیامبر(ص) و حکومت اسلامی"، "پیامبر(ص) از نگاه اندیشمندان"، "پیامبر(ص) در اینترنت و رسانه"، "فضایل و مناقب پیامبر(ص)"، " پیامبر(ص) در آینه ادب و هنر " را مورد مطالعه قرار دهند.

وی یادآور شد، محققان و پژوهشگران می‌توانند برای استفاده از دانشنامه رسول اعظم(ص) به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین