عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه زندگی امام کاظم (ع) چراغ راهی برای ماست، گفت: وجود امام کاظم (ع) الگویی بایسته و شایسته برای زندگی امروز ماست.
عقیق حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس  در مراسم بزرگداشت سوم خرداد و همچنین مراسم شب شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) که در جوار حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) با اشاره به اینکه اگر پایمردی، مقاومت و ایثار ملت شریف ایران نبود به طور حتم اکنون خاک مقدس ایران دست دشمن افتاده بود، گفت: در آن جنگ 45 کشور علیه ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور داشتند و تنها عراق نبود.
ایشان با اشاره به اینکه هنوز ارتش انقلاب شکل نگرفته بود، یادآور شد: در آن روز تمامی اقشار از جمله روحانیون، صنعتگران، پزشکان، خبرنگار و غیره در این دفاع شرکت داشتند.
 وی با یادآوری به اینکه لوح های گلی تخت جمشید را بردند و پس نمی دهند، اظهار داشت: برخی ها خیال می کنند اگر خاکمان به دست دشمن افتاده بود آنها آن را پس می دادند که این یک خیال باطل است.
 حجت الاسلام نیازی با یادآوری این مطلب که شهدا رفتند تا این نظام بماند، گفت: آنچه که همیشه می ماند و ماندگار می شود مقاومت و ایثار است.
 این مقام مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه رشادت ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان ما در جنگ تحمیلی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه برخی ها به چسبیده اند به افسانه های وارداتی، باعث تاسف است که رشادت ها و عناصر فرهنگی ایران مغفول مانده مردم به دنبال دونگ ئی و جومونگ هستند.
 وی با تاکید بر اینکه امروزه در عصر تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و اقتصادی باید با تاسی از ائمه هدی (ع) در برابر دشمن مقاومت کنیم، افزود: مقاومت با سختی همراه است و بدانید آنان که بلوف گزینه جنگ سخت را به میان می آورند، توانایی این کار را ندارند چرا که اگر توانایی داشتند پای میز مذاکره نمی نشستند.
 حجت الاسلام نیازی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعغر (ع)، تصریح کرد: در زمان امام موسی بن جعفر (ع)، چهار خلیفه سفاک زندگی می کردند که با تزویر پیش آمدند و اولین مخالفت های بنی العباس با شیعیان است.
 وی با یادآوری این مطلب که امام موسی بن جعفر (ع) در جبهه فرهنگی درونی و بیرونی و همچنین توطئه های حکومت ظالم ایستادگی کردند، اضافه کرد: راجع به زندگی حضرت موسی بن جعفر (ع)، کمتر توجه شده و کمتر دنبال آن رفته ایم.
 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زندگی امام کاظم (ع) چراغ راهی برای ماست، افزود: مسائل اقتصادی در قرآن و اسلام روشن است و باید تا زنده است در راه حلال به دست بیاورد و دست در کار خیر بیاورد و در امور زندگی باید تدبیر داشته باشد.
 حجت الاسلام نیازی امام را راهبر امت دانست و اظهار داشت: وجود امام کاظم (ع) الگویی بایسته و شایسته برای زندگی امروز ماست.
حجت السلام نیازی با یادآوری این مطلب را کشورهای اسلامی 2 سوم انرژی فسیلی جهان دارند اما تدبیر ندارند، افزود: عقل مهمترین نعمتی الهی به بشریت است، پیروی از انبیا (ص)، ائمه هدی (ع) و عقل باید همواره مود توجه ما باشد. وی نتیجه اسلام بدون عقل و ولایت را وهابیون و وهابیون و تکفیری ها را دست نشانده انگلیس عنوان کرد و افزود: ما وهابیون و تکفیری ها را مسلمان نمی دانیم و اعتقاد داریم کسی که رهرو ولایت ائمه اطهار (ع) نشد، دچار خسران می شود.
 نیازی ولایت را چراغ راه روشنی دانست که انسان برای دست یابی به آن اخلاص، پاکی دل و علم دانش باید داشته باشد.
 خاطر نشان می شود، این مراسم توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و به همت کانون فرهنگی و هنری طریق الشهدا مسجد ابوالفضل (ع) باباکوهی برگزار شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین