عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
توجه به اغلب مواردي كه موجب دستگيري زائران در مكه و مدينه شده، نشان مي دهد كه برخي عمره گزاران نسبت به قوانين عربستان آگاهي و آشنايي كامل ندارند.
عقیقمدير ستاد عمليات عمره در در مكه اظهار داشت: عدم آگاهي از قوانين و حساسيت‌هاي موجود در كشور ميزبان، توزيع شيريني و شكلات در مسجدالحرام، استعمال دخانيات در اماكن شريفه و… از جمله علل دستگيري هاست.

وي خاطرنشان كرد: توجه به اغلب مواردي كه موجب دستگيري زائران در مكه و مدينه شده، نشان مي‌دهد كه برخي عمره گزاران نسبت به قوانين عربستان آگاهي و آشنايي كامل ندارند، از اين رو مديران كاروان‌هاي عمره بايستي در جلسات قبل از اعزام نسبت به توجيه زائران اقدام كنند.

سحرخيز با بيان اين‌كه يكي از موارد برخورد عوامل امنيتي با زائران عمره‌گزار كندن نخ پرده كعبه است، تصريح كرد: متأسفانه برخي از زائران كشورهاي مختلف اقدام به اين مسأله مي‌كنند كه شديدا از سوي عوامل سعودي برخورد مي‌شود.

مدير ستاد عمليات عمره در مكه مكرمه بوسيدن مقام ابراهيم، قرائت ادعيه با صداي بلند، تجمع در پشت مقام ابراهيم در صورتي كه موجب اذيت ديگر زائران شود را از ديگر موارد برخورد عوامل امنيتي در مسجدالحرام دانست و افزود: انتظار مي‌رود زائران گرامي با رعايت قوانين و راهنمائي‌هاي مديران محترم و روحانيون معزز سفري شيرين و پرمعنويت به ارمغان بياورند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: تاكنون حدود ۶۵۰ هزار زائر از ايران اسلامي عازم سرزمين وحي شده اند كه تنها حدود ۱۰ نفر دستگير شده داشته ايم كه بيشتر دستگيرشدگان با تلاش عوامل ستاد، بعثه مقام عظم رهبري و كنسولگري آزاد شده اند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین