عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴
در مراسم چهلم شهید مددخانی عنوان شد
حجت‌الاسلام طاهری گفت: در جامعه مشکل معروف داریم و بهترین معروف ما در خانه رساله و قرآن است که استفاده از آن کمتر دیده می‌شود.

عقیق: مراسم چهلم شهید امر به معروف و نهی از منکر مسعود مددخانی در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین برگزار شد.

شهید مسعود مددخانی بعد از تحمل 19 سال جراحت ناشی از حمله جهت امر به معروف و نهی از منکر 40 روز پیش به قافله دوستان همرزم خود پیوست.

حجت السلام طاهری نماینده مجلس در این مراسم درباره این شهید گرانقدر و کار بزرگی که انجام داده است گفت: وی در هر دو میدان جنگ سرد و جنگ گرم تاخت و تاز کرد و سعادت خوبی نصیبش شد. شهدای ما آخربین بودند اما ما آخوربین هستیم و اول به نفع قضایا نگاه می‌کنیم. روزی ما به دست خداوند است اما همیشه سرمان به زمینیان است.

وی ادامه داد: شهدای ما با چه عظمتی رفتند و پا روی مین گذاشتند اما ما نتوانستیم روی منیت خودمان پا بگذاریم. شهدای ما برای دین خودشان سر دادند اما الان برخی جوانان حاضر نیستند موی سرشان را کوتاه کنند. شهدای ما برای دلشان در و پنجره ساختند و به روی غیرخدا آن را باز نکردند.

طاهری با اشاره به دو موضوع مهم درونی نشده در جامعه توضیح داد: بحث تقلید و تکلیف در زندگی ما گم شده است. تکلیف شب و روز ما در جامعه و زندگی مشخص نیست. وقتی صحبت از تکلیف می‌کنیم، آن قدر بار سنگینی دارد که تحمل آن برای بسیاری سخت است. ما اول مهر فرزندمان را به مدرسه می‌بریم و خانواده برای این مسأله از چند روز قبل برنامه‌ریزی می‌کند؛ بنابراین هرچه بخواهد نمی‌تواند انجام دهد و نمی‌توانیم بگوییم در اموری مثل ازدواج، دانشگاه اجباری وجود ندارد و وقتی موضوعی را می‌پذیریم، باید‌ها و نبایدهایی را هم باید رعایت کنیم.

وی افزود: پذیرش دین هم باید‌ها یا نبایدهایی را به همراه می‌آورد و نمی‌توانیم بگوییم در دین هیچ اجباری نیست. دومین مسأله موضوع مرجع تقلید است و ما مشکل معروف داریم و بهترین معروف ما در خانه رساله و قرآن است اما استفاده از آن کمتر دیده می‌شود. نباید این طور باشد که تنها در مراسم ختم صدای قرآن را بشنویم. قرآن می‌فرماید امر به معروف کنید اما معمولا مردم به بهانه مشغله از آن سر باز می‌کنند.

این نماینده مجلس یادآورشد:‌‌ همان طور که راننده خواب در جاده را نمی‌توانیم‌‌ رها کنیم، نمی‌توانیم در مسائل اجتماعی بی‌تفاوت باشیم. تمام زندگی و پیشرفت ما با تقلید است اما وقتی به دین می‌رسیم، تقلید و مرجع تقلید را حذف می‌کنیم. آدم عاقل هم مکلف است و وقتی مکلف می‌شود، مقید می‌شود.

طاهری بیان کرد: ثران می‌فرماید مومنان کسانی هستند که اگر در زمین به آنان قدرت دهیم، نماز را به پا می‌دارند و منکر را نهی می‌کنند. همچنین رسول اکرم (ص) می‌فرماید خدا مومن ضعیفی را که مردم را از منکرات نهی نمی‌کند، نمی‌بخشد. اگر همه اعمال را در یک کفه ترازو قرار دهند، وزن امر به معروف آن قدر سنگین است که مثل دریا در برابر آب دهان می‌شود. امر به معروف وسیله اجرای سایر احکام است. هنگامی که بندگان امر به معروف را‌‌ رها کنند، باید آماده جنگ با خدا باشند.

وی در پایان گفت: قرآن می‌فرماید کسی که کافر به طاغوت و مومن به خداوند شود، به یقین دست به حلقه محکمی می‌شود. هر آدم طغیان‌گری که باعث شود انسان‌ها از مرز بندگی خدا خارج شود، به منزله مبارزه با خداوند است. هر چیزی که ما را از خدا منصرف و ما را به خودمان مشغول کند، به منزله طاغوت است.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین