عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مذاکرات اولیه با کشتیرانی والفجر برای ایجاد خط دریایی بندر بوشهر و بندر دمام برای اعزام حجاج بوشهری به سرزمین وحی انجام شده است.

عقیق: سعید اوحدی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به نحوه تعیین سهمیه حج تمتع اظهار داشت: این سهمیه براساس مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی تعیین می‌شود امسال هر چند ‌به علت اجرای طرح توسعه فضای مسجد‌الحرام سهمیه همه کشورها 20 درصد کاهش یافت، اما سهمیه کشورمان مانند سال‌های گذشته 64 هزار نفر تعیین شد و تغییری نکرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پایان یافتن طرح توسعه فضای مسجدالحرام سهمیه کشورمان در حج تمتع به 120 تا 150 هزار نفر افزایش یابد. رئیس سازمان حج و زیارت درباره سهمیه عمره مفرده نیز گفت: امسال سهمیه عمره 68 درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.

اوحدی همچنین در ارتباط با اعزام زائران بوشهری خانه خدا از طریق دریا تصریح کرد: مذاکرات اولیه با کشتیرانی والفجر برای ایجاد خط دریایی بندر بوشهر و بندر دمام انجام گرفته اما نیازمند مجوزهایی از عربستان هستیم. وی ادامه داد: از طرف دیگر باتوجه به این که بندر دمام بندری تجاری است و مسافربری نیست برای اعزام دریایی زائران باید زیرساخت‌های لازم در آن بندر فراهم شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین