عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
آیت‌الله سبحانی:
آیت‌الله سبحانی گفت: راه سعادت بشر در الگوگیری از ائمه اطهار(ع) نهفته است به همین دلیل باید زندگی و سیره این بزرگان را سرلوحه خود قرار دهیم تا در راه کمال و سعادت رهنمود شویم.

عقیق: این مرجع تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم که در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز گفت: انسان در روز رستاخیز برای نجات خود به نماز و تقوای الهی نیاز دارد.

این مرجع تقلید افزود: نماز در حقیقت شکرگزاری در برابر نعمات الهی و زمینه ساز تقوا در انسان است از این رو نباید با بی توجهی به نماز و یا دوری گزیدن از یاد خداوند در نماز و مشغول شدن به امور دنیوی، ارزش نماز را از میان ببریم.

وی همچنین درباره مقام و جایگاه عقل نیز تصریح کرد: عقل انسان قادر است او را در مسیر کمال و به سوی اخلاص راهنمایی نماید تا به قرب الهی دست پیدا کند.

سبحانی در خصوص شخصیت امام علی(ع) بیان کرد: امام علی(ع) در طول زندگی خود در جهت کسب رضای خدا گام برداشت و حتی قدمی از مسیر الهی دور نمی‌شد.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرد: باید از علی(ع) الگو بگیریم و از مسیر شرع و دین خارج نشویم تا به سعادت و کمال دست پیدا کنیم.

وی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: زندگی و سیره اهل بیت(ع) را در همه مراحل زندگی خود الگو قرار دهیم و با مطالعه در سیره این بزرگان، مسیر کمال و سعادت را پیدا کنیم و از مسیر حق و شرع خارج نشویم.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین