عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
آیت‎الله‎ وحیدخراسانی:
آیت‎الله وحیدخراسانی قلب با ایمان و انسان عالم و با عمل را بالاتر از کبریت احمر که در روایات به جنس بسیار گرانبهای نایاب عنوان می‎شود، دانست.

عقیق: این مرجع تقلید در ابتدای درس خود با قرائت آیه 37 تا 46 سوره یاسین گفت: فهم این آیات کلید حل مشکل مبدا و معاد و نبوت است.

وی با بیان این‌که «هم عالم و هم آدم، مبدا و معاد دارد و چراغ راه مبدا و معاد، آن چراغ و سراج منیر است» گفت: هر کسی به این مبدا و معاد عارف شد به کمال رسید و هر کس که جاهل شد، از اسفل السافلین ضلالت گرفتار می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «مبدا، در امر سراسر این عالم در جریان است» افزود: دو حرکت در این عالم وجود دارد که اولین آن حرکت اما به تسخیر است و دومی توام بودن آن حرکت با نظام و نظام است؛ این مسئله کلید قفل توحید است.

وی گفت: روز و شب میگذرد و شب آن را از روز میگیرد به تعبیر قرآن چه گرفتن بهتانگیری؛ باز هم مطلب منعکس میشود در نتیجه آن گرفتن و در عمل و در میزان روز و شب که با هم برابر هستند.

وحید خراسانی اظهار کرد: به تدریج روزها از یک طرف بلند و شبها کوتاه میشوند و این نظام همچنان در حال اجراست؛ نه یک شب کمتر و نه یک شب بیشتر؛ همیشه این نظام در حال تغییر در یک مدار مشخص توالی متناسب است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: نه آفتاب قدرت درک شب را دارد و نه شب میتواند خورشید را در خود جای دهد؛ حرارت خورشید و شکل این حرارت از منبعی که 1 میلیون و 300 برابر زمین است باعث ایجاد فصول در روی کره زمین و نظام بخشی به زندگی آدمی میشود.

وی گفت: این قدرتی که این خورشید با این عظمت که یک ستاره معمولی در جمع ستارگان آسمان است را به این دقت در مدار خود میچرخاند که ذرهای نقص در این جریان تمام زندگی بشر را زیرورو خواهد کرد، بیانگر حکمت و قدرت لایزال الهی است.

وحید خراسانی افزود: ماه در اول ماه چون گمشدهای است که همه با وسیله با دنبال آن هستند و در وسط ماه کمال مییابد تا به بدر تمام برسد و پس از آن دوباره گم میشود و پیدا میشود؛ این حرکت دقیقا منطبق بر حرکت انسان بر روی این کره خاکی است.

وی اظهار کرد: این سران کشورها و ابرقدرتهایی که این همه در دنیا جار و جنجال به پا میکنند فراموش میکنند که از لقاح اول و اسپرم در تخمکی قرار گرفتند که با ذره بین هم دیده نمیشود و پس از چند سال عمر دوباره از بین خواهند رفت؛ آنها این سیر را فراموش کردهاند که این گونه برای مردم و نظام خلقت و خدا عربده کشی میکنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: اگر کسی این سیر را ببیند و دقت کند عزیز میشود و زندگی‌اش تغییر پیدا میکند و از همه مهمتری خشییت پیدا میکند؛ چیزی که بسیاری از مردم آن را فراموش میکنند.

وی گفت: نتیجه این بحث آن است که بفهمیم که هیچ نمیفهیم و بدانیم که هیچ نمیدانیم و هیچ نیستیم.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین