عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۵۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
در قالب کتابی منتشر شد؛
کتاب «عالم برزخ (عالم حیات و زندگی)» درباره حقیقت مرگ، لحظه جان دادن و چگونگی حوادثی که برای انسان در عالم برزخ پیش می‌آید، توسط حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا منتشر شد.

عقیق: کتاب »عالم برزخ (عالم حیات زندگی)» درباره حقیقت مرگ، لحظه جان دادن و چگونگی حوادثی که برای انسان در عالم برزخ پیش می‌آید به همراه بحث رجعت از سوی انتشارات «سبط اکبر (ع)» برای چاپ نخست سال 93 منتشر و به علاقه‌مندان ارائه شده است.

این کتاب توسط حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا در چهار فصل با عناوینی همچون «رجعت»، «عالم برزخ (قبر یا مثل)»، «درباره مرگ و مردگان» و «جایگاه معاد در قرآن کریم و روایات» است.

در بخشی از این کتاب درباره «وضع کودکان در برزخ چگونه است؟»، می‌خوانیم: سؤالی که به ذهن می‌آید اینکه، کودکان و کسانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند و به عالم برزخ می‌روند، اینها وضع‌شان چه می‌شود (اگر چه قبلاً بیان شد که کودکان سؤال و فشار قبر ندارند، زیرا به تکلیف نرسیده‌اند)؟

در مورد کودکان روایات متعددی است که می‌توان از مجموع آنان این نتیجه را گرفت که آنان در عالم برزخ نزد حضرت زهرا (س) و حضرت ابراهیم (ع) و همسر ایشان ساره پرورش داده می‌شوند.

با توجه به روایتی که می‌فرماید: عالم برزخ، عالمی است که در آن می‌توان نواقص را جبران کرد، پرورش کودکان نزد آن بزرگواران (سلام الله علیهم) با این روایت هماهنگ است، زیرا کودکان زود از دنیا به برزخ هجرت کردند و نتوانستند آن رشد معنوی مناسب را کسب کنند، بر این اساس آنان در عالم قبر نزد حضرت زهرا (س) و ابراهیم و ساره (ع) تربیت و پرورش داده می‌شوند تا جبران عمر کوتاه و هجرت زودشان به عالم قبر بشود.


در حدیث آمده:

»هنگامی که رسول خدا (ص) به معراج رفتند، به شیخ و پیرمردی برخورد کردند که زیر درختی نشسته و کودکان اطراف او بودند. آن حضرت از جبرئیل سؤال کردند که پیرمرد بزرگوار کیست؟

جبرئیل (ع) عرض کرد:

»هذا ابوک ابراهیم. قال: فما هولاء الاطفال حوله؟ قال: هولاء الاطفال المؤمنین حوله یغذوهم«

این پدر شما ابراهیم(ع) است و این کودکانی که اطرافش هستند کودکان مؤمنان و شیعیان هستند که آن حضرت به آنها غذا می‌دهد و رسیدگی می‌نماید.

امام صادق(ع) فرمود:

»ان اطفال شیعتنا من المؤمنین تربیهم فاطمه«

کودکان شیعیان ما نزد حضرت فاطمه (س) پرورش می‌یابند.

کتاب «عالم برزخ (عالم حیات و زندگی)» نوشته «حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا» در 236 صفحه و با قیمت 7500 تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین