عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

عقیق: مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) با عنوان «گنجینه‌دار عالم رنج» با حضور خانواده شهیدان «هادی باغبانی»، «اکبر شهریاری» و «محرم ترک» با مشارکت مکتب الهادی در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تاج لنگرودی در این مراسم اظهار داشت: حضرت زینب(س (الگوی صبر برای مادران و همسران و خواهران شهدا هستند؛ ایشان بعد از واقعه کربلا جمله بسیار محکم و زیبایی فرمودند که «ما رأیت الا جمیلا». همین جمله برای پیروان مکتب حسینی راه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در کربلا و بعد از شهادت عزیزانش بزرگترین کاری که انجام داد، تبلیغ بود؛ امروز نیز یکی از کارهایی که مؤمنان بر عهده دارند این است که از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کنند؛ امروز حرم حضرت زینب(س) در خطر است و فریاد خاموش مردم این منطقه به گوش می‌رسد، لذا باید راه حضرت زینب(س) را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم که بنام حضرت زینب(س) برگزار شده بود، کتاب‌های «آفتاب در حجاب» نوشته مهدی شجاعی و «زینب قهرمان کربلا» نوشته عایشه بنت الشاطی معرفی شد.

شعرخوانی «میلاد عرفانی‌پور» پیرامون مقاومت مردم سوریه و شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و مداحی محمد علیزاده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان از مادر شهید «اکبر شهریاری»، همسر و فرزندان شهیدان «هادی باغبانی» و «محرم ترک» تجلیل شد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین