عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۴
دكتر تهراني:
دكتر رضا تهراني مسئول دفتر مطالعات منابع طبيعي و انفال دانشكده معارف اسلامي و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) است. او توفيق تشرف به سرزمين وحي در قالب كاروان‌هاي عمره دانشجويي را داشته است.
عقیق: دكتر رضا تهراني مسئول دفتر مطالعات منابع طبيعي و انفال دانشكده معارف اسلامي و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) است. او توفيق تشرف به سرزمين وحي در قالب كاروان‌هاي عمره دانشجويي را داشته است.


تهراني در گفت‌وگویی گفت: حج عمره و مخصوصا عمره دانشجويي موجب تقرب بيشتر بنده به خدايش مي‌شود كه اين تقرب چنانچه در عمق جان و روح عبد رسوخ كرده باشد، سبك زندگي وي را بر اساس خواست مولا تغيير داده و با توحيدي شدن سبك زندگي او، اجتماع را هم توحيدي و ديني مي‌كند.

وي با مثبت دانستن اعزام جوانان دانشجو به سرزمين وحي، گفت: بديهي است از آنجا كه جوان هنوز شاكله شخصيتي‌اش بصورت كامل شكل نگرفته، بهتر آنست كه اين سفر روحاني و اين تقرب معنوي در اين سن مهيا شود تا اثرگذاري آن به حد اعلا رسيده و خميرمايه شخصيتي فرد را تماما تحت تاثير قرار دهد.

تهراني اظهار داشت: از آنجا كه عمده جوانان جهان اسلام كمتر از معارف ناب اهل بيت و اسلام ناب محمدي بهره‌مند هستند، حضور هرچه بيشتر جوانان شيعه ايراني كه عمدتا عالم و عامل به معارف ناب اسلامي هستند، بزرگ‌ترين عامل گسترش اين فرهنگ غني و گرايش بيشتر جوانان جهان به حقيقت دينداري خواهد بود.

وي در پايان گفت: با توجه به اينكه در ايام عمره و حج، از تمام بلاد اسلامي نمايندگاني جهت انجام فرائض الهي حضور دارند لذا اين فرصت مغتنمي است تا شيعيان اسلام ناب محمدي با الگوبرداري از سيره اهل بيت(عليهم السلام) و با عنايت به عوامل متعدد وحدت آفرين، نخ تسبيح امت اسلامي شوند و جهان را به سمت اسلامي كه منبعث از معارف اهل بيت(عليهم السلام) باشد سوق دهند.



منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین