عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
به همت شورای زکات شهرستان تویسرکان دوره آموزشی عاملان جمع آوری زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

عقیق:

به همت شورای زکات شهرستان تویسرکان دوره آموزشی عاملان جمع آوری زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد

این دوره آموزشی برای عاملان جمع آوری زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان با حضور اعضای ستاد، علما، خیرین و شوراهای روستایی درمحل سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

 
امام جمعه شهرستان تویسرکان در این دوره آموزشی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره زکات و جایگاه آن در اسلام و قرآن، اظهار کرد: کلمه زکات در قرآن کریم 32 بار ذکر شده که از این تعداد 25 بار آن همراه با کلمه نماز آمده و این نشان از اهمیت  جایگاه آن در اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی  تصریح کرد: نماز و زکات، دارای نقش مؤثر و ارتباطی محکم در شکل دادن به اجتماع پیشرفته اسلامی هستند و بی توجهی به هر یک از آن ها، به ایمان و اعتقادات افراد و محتوای اسلامی جامعه و سیر تکاملی آن، آسیب جدی وارد می کند.

رئیس ستاد احیاء زکات  با اشاره به رابطه نماز و زکات تأکید کرد: پرداخت زکات رابطه نزدیکی با قبولی نماز دارد کسی که زکات ندهد، نمازش درست نیست و یکی از شرایط قبولی نماز زکات است.

حجت الاسلام موحدی از زحمات کلیه عاملان و مسئولان کمیته امداد در راستای ترویج و توسعه زکات تقدیر کرد و افزود: عاملان زکات پرچمدار زکات هستند و نقش مهمی در امر احیا و فرهنگ زکات در جامعه دارند.

آقای کلهر مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره)  نیز با ذکر آیات و روایاتی زکات را از واجبات دین برشمرد و انبیاء و امامان معصوم را اولین عاملین زکات دانست.

محمد حواد ترکاشوند دبیر ستاد احیاء زکات و مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان تویسرکان  گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان در سال 92 را ارائه و اظهار کرد: در حال حاضر خیرین بسیاری با کمیته امداد همکاری دارند و در طول سال همواره در راستای رفع مشکلات مالی مددجویان تلاش می کنند.

وی از عاملان زکات خواست: همکاری لازم  درباره جمع آوری زکات با محوریت مسجد محوری و محله محوری با کمیته امداد انجام دهند تا کمک های دریافتی در اسرع وقت به دست نیازمندان واقعی رسانده شود.

در پایان این مراسم از  عاملین و رابطین زکات شهرستان تویسرکان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین