عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
به همت مرکز طبع و نشر قرآن، مصحف شریف توسط خوشنویسان نسخ کشور کتابت و به آستان مقدس حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام اهدا می‌شود.

عقیق:«مهدی بابایی» مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم از کتابت جمعی قرآن کریم توسط خوشنویسان خط نسخ کشور خبر داد و گفت: مرکز طبع و نشر قرآن کریم با همکاری «ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس(عفراخوانی مبنی بر شناسایی خوشنویسان کشور به منظور کتابت جمعی قرآن کریم داده که قرار است این مصحف شریف به آستان مقدس حضرت «ابو‌الفضل‌العباس(ع)» تقدیم شود.

وی درخصوص نحوه نام‌نویسی علاقه‌مندان گفت: هنرمندان نسخ‌نویس کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دارالکتابه مرکز طبع و نشر نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

بابایی با اشاره به کتابت یک صفحه‌ای خوشنویسان اظهار داشت: علاقه‌مندان پس از نام‌نویسی نمونه‌ای از خط خود را برای ما ارسال می‌کنند که پس از تأیید صفحه مشخصی از قرآن به همراه الگو برای آنان ارسال می‌شود که در نهایت از خوشنویسان برتر این مصحف شریف تجلیل خواهد شد.

مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم این کار را نخستین کتابت جمعی قرآن توسط خوشنویسان خط نسخ در کشور دانست و گفت: پیش از این چندین بار قرآن کریم توسط عموم مردم و یا افرادی خاص کتابت شده است، اما کتابت قرآن کریم توسط صد‌ها خوشنویس برای اولین‌بار در کشور رخ می‌دهد و امید است این کار ملی با همت رسانه‌ها و هنر‌مندان به اثری فاخر تبدیل و تقدیم آستان مقدس حضرت باب‌الحوائج «ابوالفضل‌العباس(ع)» شود.

 


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین