عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
هیئت سائلین امیرالمومنین(ع) با مداحی حاج مصطفی خرسندی، حاج مهدی عزیزیان و کربلایی مرتضی فرهنگ
حضرت می فرمایند که من با همه پیامبران به صورت سری، اما با حضرت محمد(ص) به صورت جهری در ارتباط بودم. هر انسانی و هر موجودی که قرار است سلوک الی الله کند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) در هیئت سائلین امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم آیت الله قائم مقامی در سخنانی به ذکر مناقب مولی المومحدین پرداخت و در ادامه مداحان اهل بیت(ع)  حاج مصطفی خرسندی، حاج مهدی عزیزیان ،  کربلایی جواد حقیقت، کربلایی مرتضی فرهنگ و کربلایی سید عماد میرشجاعی مداحی  مولودی خوانی کردند.

در ادامه بخش هایی از سخنان آیت الله قائم مقامی در این مراسم را بخوانید:

-     ایمان جلوه ای از جلوات امیر المومنین است ، یعنی انسان نمی تواند مومن باشد مگر اینکه جلوه ای از جلوات امیر المومنین در او باشد ، این که به ایشان گفته می شود امیر المومنین به این علت هست و حقیقتا پیشوای مطلق و امیر حاکم و مطلق جمیع مومنین عالم هستند، هر کس ایمانی دارد جلوه ای از ایشان در وجودش هست و ربطی با ایشان پیدا کرده ، در روایات داریم این که خداوند تبارک و تعالی شیعه ی ما را از فاضل تینت ما آفریده ، یعنی که ما یک تینتی داریم و یک سرشتی داریم از باطن و از سرشت این تینت خداوند شیعه را آفریده است ، و در جایی دیگر می فرماید که شیعیان شعاع و پرتو ما هستند

-      در همینجا هم بد نیست که خدمتتان عرض کنم که این شیعه که می گوییم جریان سابقه داریست و این تشیع  چیز جدیدی نیست ، خوب از کی شروع می شود شیعه؟  و اگر از ما سوال بشود که از کی و از کجا شروع می شود ما می گوییم از اولین پیامبر ، ما می گوییم اولین پیامبر که حضرت آدم است و تا دومی و الی آخر که برسد به حضرت ابراهیم که یکی از بزرگترین پیامبران تاریخ انبیاء هستند ، خداوند تبارک و تعالی در قرآن می فرمایند که {ان من شیعتهی لابراهیم} که البته درست هم هست چون ابراهیم بعد از نوح آمده و پیرو او هم هست ولی این ضمیر در واقع بر میگردد به حضرت علی (ع).

-      {ان من شیعتهی لابراهیم} یعنی اینکه ابراهیم از شیعه ی امیرالمومنین (ع) بود . چرا ؟ چون خود حضرت نوح هم از شیعیان امیرالمومنین هست و شیعه در اصل در عالم باطن ، در عالم غیب باید تبعیت بکند از کس دیگری ، مثلا نوح از چه کسی تبعیت می کرد؟  از حضرت علی (ع)  چرا که خود حضرت می فرمایند که من با همه ی پیامبران به صورت سری ، اما با حضرت محمد (ص)  به صورت جهری در ارتباط بودم .

-     سلام خدا بر خضر باد . مثلا همین حضرت خضر (ع)  که یکی از پیامبرانی است که زنده است قطعا و یقینا و الان هم وجود دارد ، همان پیامبریست که حضرت (ع)  با ان بزرگی اش که از پیامبران اوللعزم هم بود ، وقتی قرار است چیزی یاد بگیرد از خدا می خواد که ولی را به او  نشان بدهد  که آن ولی حضرت خضر بوده که بعد هم نمی تواند پیروی کامل هم بکند  ، ان قلت می کند و حضرت خضر می گوید:  دیگر خداحافظ ، حضرت  خضر از شیعیان علی (ع)  است  . بدون شک و تردید خضر آن تاییدات خودش را از باطن حضرت علی (ع)  می گرفت  چون این ولایت که گفته می شود به معنای دستگیری و  کمک کردن و معاونت و سرپرستی و ... است ،  چون وقتی انسان وقتی می خواهد به سمت حقیقت حرکت کند  نیاز به یک ولی و همراه دارد به آن همراه و راهنمای مسیر می گویند  ولی .

-      کار امیرالمومنین(ع) این است . این که هر انسانی و هر موجودی که قرار است سلوک الی الله کند و  حرکت کند به سمت خداوند دستگیر و یاور و ولی اش حضرت امیرالمومنین (ع)  است . در ادوار قبل از اسلام که این وجود مبارک که به صورت سری و باطنی و ملکوتی همراهی می کرد با انبیاء و اولیاء  و  به این دوره  که می رسیم دوره آخر است  ، به این علت به این دوره آخر الزمان می گویند که دیگر بعد از این پیامبری نیست ، چون زمان بر مبنای پیامبران شکل می گیرد ، و از این به بعد وجود امیرالمومنین (ع) به صورت شخصی و رسمی و  عینی خودش ظاهر می شود .  به یک تعبیر حضرت علی (ع) شیعه ی پیامبر گرامی اسلام است چون امیرالمومنین طابع رسول الله  است .  چون مرید و مطیع پیامبر است.  و شیعه هم به همین معنی است ،  یعنی تابع صد در صد و پیروی کامل را می گویند  شیعه و تشیع .  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
1
1
خدا را خوش نمیاید این تفاسیر را به خورد مردم بدهید. خداوند متعال در سوره بقره میفرماید: "لها ما کسبت و لهم ما کسبتم"(بقره/134)، هر آنچه آنان کرده اند برای خودشان بوده وهر آنچه شما میکنیدبرای خودتان است. بهتر است به جای تاویل آیات حق تعالی به فکر تدبر در آن باشیم
مداحان ما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
0
0
http://s5.picofile.com/file/8123585150/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%851391.jpg
حاج حبیب ندیمی
کربلایی سیّد مهدی سیّدی
کربلایی میلاد مدیران
کربلایی حمید حدیدی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین