عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
حاج محمدرضا طاهری، حاج یدالله پاشازاده، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی حسین طاهری در حسینیه پیروان
برای ترجمه سخنان امیر المؤمنین تمام علوم لازم است. مگر کسی می تواند به عمق کلام امیرالمؤمنین(ع) دسترسی پیدا کند؟...
گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد امیرالمومنین در حسینیه پیروان حضرت مهدی (عج) با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری و مولودی خوانی حاج محمدرضا طاهری، حاج یدالله پاشازاده، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی حسین طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد قنبری را بخوانید؛

-امیر المؤمنین، یک شخصیت استثنایی است، شرایطی هم که برای او وجود داشت از زمانی که جلوه ی ناسوتی او ظهور پیدا کرد تا روزی که عالم ناسوت از فیض وجودش محروم ماند، سرّ الهی بود.

 -بشریت به خاطر نشناختن امیرالمؤمنین(ع) گرفتار بیم و هراس شد. تجلی  او از دیوار کعبه آغاز شد، امّا در بیت المعمور لباس ناسوتی را بر تن او پوشاندند.

-30سال پیغمبر منتظر بود تا این عالم با نور علی بن ابی طالب(ع) روشن شود و آن حقیقت تابناک گام به دنیا بگذارد.

-زندگی بشر به خاطر دور ماندن از حقیقت اهل بیت و حقیقت پیغمبر و حقیقت وحی، طوری جهت پیدا کرده که انسان مأیوس از عصمت است! در حالی که بعضی از ما انسان ها به نوعی از عصمت برخورداریم. مثلاً کسبه از گناهانی که قضات ممکن است مرتکب شوند عصمت دارند، قضات از گناهانی که کسبه ممکن است مرتکب شوند عصمت دارند، چون امکان انجام آن نیست. 

-عبادت از علی (ع) معنا پیدا می کند، اصلاً عبادت بی علی معنا ندارد. روح همه ی عبادت ها علی(ع) است.

-برای ترجمه ی سخنان امیر المؤمنین تمام علوم لازم است. مگر کسی می تواند به عمق کلام امیرالمؤمنین(ع) دسترسی پیدا کند؟ با تاریخ و علم کلام و فلسفه و ... نمی توان کلام او را فهمید.

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین