عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
مدح امیرالمؤمنین با نوای حاج محمود کریمی و سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی
این آزمون سنت الهی است، سنت یعنی قانونی که خدا وضع کرده برای اداره نظام خلقت، این قانون تغییر پیدا نمی کند و تبدّل پیدا نمی کند.
گزارش تصویری هیئت رایه العباس

صوت مراسم



عقیق: مراسم جشن میلاد امیر المؤمنین علی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی و مداحی حاج محمود کریمی و حاج محمد صمیمی در هیئت رایة العباس برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی را بخوانید؛


*خداوند در قرآن کریم برای خلقت انسان اهدافی را مطرح کرده. در سوره مبارک ملک آیه دوم می فرماید: آن خدایی که مرگ و زندگانی را خلق کرد تا شما را امتحان کند که کدامتان بهتر عمل می کنید؟ آیه می فرماید: هدف خلقت آزمون و امتحان و ابتلاست.

*این آزمون سنت الهی است، سنت یعنی قانونی که خدا وضع کرده برای اداره نظام خلقت، این قانون تغییر پیدا نمی کند و تبدّل پیدا نمی کند. 

*یکی از سنت های الهی آزمون است اولین آزمون نسبت به ملک و جنّ است خدا هم ملک را آزمون کرده هم جنّ را. این که خداوند به ملائکه فرمود سجده کنند و همه سجده کردند إلاّ ابلیس، یک  آزمونی بود برای جنس اجنّه و ملک که ابلیس از دایره رحمت خدا دور شد. 

*امتحان دیگری هم برای انبیاء هست. خداوند به حضرت ابراهیم(ع) بچه ای داد و حال حضرت به فرزندش می گوید: من در عالم وحی دیدم که تو را ذبح می کنم، حرف تو چیست؟ گفت: پدر آنچه به تو دستور داده اند به آن عمل کن. حضرت ابراهیم(ع) هم در این امتحان موفق شد. این سنّت برای همه هست برای ملائک هم بود، برای جنّ بود، برای ابراهیم هم بود، بخش دیگری از امتحان هم برای امّت است. 

*عبدالله بن مسعود می گوید روزی پیغمبر(ص) من را صدا زدند و به من فرمودند: عبدالله من در معراج بودم، در آسمان چهارم ارواح تمام انبیاء گذشته آن جا بودند، چه آن هایی که از دنیا رفته بودند و چه آن هایی که مثل خضر(ع) و عیسی(ع) در قید حیات بودند.

جبرئیل به من گفت: یا رسول الله از این ها سوال کن: چه شد که شما پیغمبر شدید؟ چه شد که شما تافته ی جدا بافته ی امّت شدید؟ من سوال کردم: چه شد شما مبعوث شدید؟ جواب دادند: ما به رسالت رسیدیم ما به نبوت رسیدیم چون ولایت و سرپرستی تو و علی بن ابی طالب(ع) را پذیرفتیم. ولایت علی بن ابی طالب(ع) شرط رسالت حضرت ابرهیم(ع) است، شرط نبوت حضرت موسی(ع)  است شرط نبوت حضرت آدم(ع) است، تا بقیه ی انبیاء غیر از رسول اکرم (ص).


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین