عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱
خداوندا من به دستور و فرمان تو بامداد بيرون مي روم تا از روزى و احسان تو بدست آرم، پس روزى خوب و فراوان و حلال و پاكيزه به من عنايت كن ....

عقیق: امام صادق(ع) می فرمایند:

 
چون خواهى كه بامداد پس از طلوع خورشيد به دنبال كار و حاجتى بروى، دو ركعت نماز بخوان، با حمد و قُلْ هُوَ اللَّهُ،- و قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ- و پس از سلام بگو:

»
خداوندا من به دستور و فرمان تو بامداد بيرون مي روم تا از روزى و احسان تو بدست آرم، پس روزى خوب و فراوان و حلال و پاكيزه به من عنايت كن و آنچه را كه به من روزى دهى وسيله سعادت من قرار ده، به حول و قوه خدا صبح مي كنم و بيرون مي  روم، و بامدادان بدنبال روزى ميروم بى‏ آنكه خود نيرو و توانى داشته باشم، ولى با نيرو و قدرت تو مي روم و از هر قوت ديگرى برائت مى‏ جويم، خداوندا از تو بركت امروز را خواستارم اى بهترين رحم آرندگان به همه كارهايم بركت ده، و بر محمد و آل پاكش درود بفرست«.

و چون به بازار رسى بگو: «شهادت مي دهم كه جز اللَّه خدايى نيست، سلطنت و سپاس مختص اوست، به دست قدرت خود مي ميراند و زنده مي كند، و زنده مي كند و مي ميراند، وجود زنده‏ اى است كه مرگ در او راه ندارد، و بر هر چيز توانا است، و شهادت مي دهم كه محمد (ص) بنده و پيامبر اوست. خداوندا خير و سعادت بازار و اهل آن را از تو خواهانم، و از شر آن و اهل آن به تو پناهنده مي شوم، و خداوندا، از اينكه به كسى تجاوز كنم يا به من تجاوزى شود و يا ستم كنم و يا مظلوم واقع شوم به تو پناه مي برم، و از شر ابليس و لشكرش و از شر فاسقان عرب و عجم به تو پناه مى ‏برم، خداوند مرا كفايت مي كند، جز او خدايى نيست، بر او توكل دارم، و او آفريدگار عرش عظيم است.

و چون خواهى چيزى بخرى بگو: «اى زنده و نگهدار جهان، اى دائم و مهربان، تو را به قدرت و عزتت و آنچه بدان آگاهى قسم مي دهم كه از تجارت امروز فراوانترين روزى و وسيع ترين تفضلات خود و خوش‏ عاقبت‏ترين آنها را به من عنايت كنى.

و چون چهارپا يا حيوانى مى‏ خرى بگو: «خداوندا پرعمرترين و سودمندترين و خوش عاقبت ترين آنها را نصيب من فرما«.

و از آن حضرت(ع) است که می فرمایند: چون چيزى مى‏ خرى تكبير بگو، و بعد بخوان:
»
خداوندا من اين را خريده‏ ام كه از فضل و احسان تو بهره يابم، پس در آن بركت و احسان برايم قرار ده، خداوندا با خريد اين چيز روزى تو را مى‏ طلبم، پس روزى خود را به وسيله آن نصيب من فرما«.
و اين دعا را سه بار تكرار كن.



پی نوشت:
مكارم الأخلاق / ترجمه ميرباقرى، ج‏۱، ص492.
منبع:افکار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین