عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
استاد حوزه علمیه قم در جمع زائران مسجد مقدس جمکران ۴ نکته مورد تاکید امام جواد برای سعادتمندی در زندگی را تشریح کرد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با تبریک فرا رسیدن دهم رجب سالروز میلاد حضرت امام جواد(ع) گفت: در زمانی که حضرت امام رضا(ع) به شهادت رسیدند حضرت امام جواد(ع) در کودکی به سر می‌بردند و سن ایشان ۷ یا ۹ سال بوده است.

وی افزود: این اتفاق برای دیگر معصومین ما نیز افتاده است و حضرت هادی(ع) در ۶ سالگی و حضرت حجت(عج) در سن ۵ سالگی به امامت رسیده‌اند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: از امام جواد(ع) نقل شده است که فرموده‌اند «همانطور که پیامبران ما در سنین مختلف به رسالت رسیده‌اند، امامان نیز به همین شکل بوده و هم در زمان طفولیت، هم در زمان میانسالی و هم در بزرگسالی از سوی خدا برگزیده شده‌اند؛ به طور مثال حضرت عیسی و حضرت یحیی(ع) در طفولیت و پیامبر خاتم(ص) هم در ۴۰ سالگی به رسالت برگزیده شده‌اند».

نظری‌ منفرد با بیان اینکه پس از رحلت خاتم پیامبران حضرت علی(ع) جای ایشان را گرفت و در ۳۳ سالگی به امامت رسید، اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در ۳۷ سالگی، امام حسین(ع) در ۴۷ سالگی، امام سجاد(ع) در ۲۳ سالگی و امام کاظم(ع) در ۲۰ سالگی به مقام امامت دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: شخصی خدمت امام جواد(ع) رسید و به ایشان عرض کرد که او را پندی دهد و امام جواد(ع) در پاسخ ۴ نکته را به وی یادآور شد. ایشان فرمودند «اول آنکه در زندگی با شکیبایی و صبر پیش برو و شکیبایی را تکیه گاه خود قرار ده، دوم آنکه در زندگی با کاستی‌ها و کمبودها بساز، بعد آنکه در زندگی دنبال خواسته‌های نامشروع نباش و به دنبال آن نرو و آخر اینکه در زندگی به دنبال هوا و هوس نرو» و حضرت در پایان خطاب به آن مرد فرمودند بدان که تو همیشه در پیشگاه خداوند هستی«.



منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین