عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
مدیر حوزه‎های علمیه کشور بر لزوم تلاش همگانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید و با اشاره به وضعیت ربوی در برخی بانک‌ها، گفت: ربا باید از سیستم بانکی حذف و فرهنگ قرض‌الحسنه رواج یابد.

عقیق: آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیران شعب بانک مهر اقتصاد استان قم، فراموشی فرهنگ قرضالحسنه را یکی از آفتها در عرصه بانکداری کشور دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا بانکداری اسلامی و فرهنگ قرضالحسنه را در بین مردم رواج دهیم؛ زیرا این فرهنگ، فرهنگ پیامبر و اهل بیت(ع) بوده است.

وی تصریح کرد: بانکداری اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به کار مولد کمک میکند و در کنار رفع مشکلات تولیدی، اشتغال‌آفرینی مولد نیز دارد؛ کشاورزی و تولید ما نیازمند کمک جدی است و بانک‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: تسهیلات بانکها باید در راستای رفع نیازهای جامعه باشد. بانکها باید نیازمندان را دریابند و برخورد خوبی با آنها داشته باشند و بدانند که اگر گرهی از کار مومنی باز کنند خداوند چه پاداش عظیمی به آنها خواهد داد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تحولی شگرف در عرصههای مختلف جامعه بوجود آمد، اظهار کرد: یکی از این حوزهها، حوزه اقتصاد و بانکداری است؛ زیرا بانکداری ربوی دوران طاغوت یکی از عوامل رنجش متدینین جامعه بود.

مدیر حوزههای علمیه کشور عنوان کرد: انتظار این بود که پس از انقلاب اسلامی شاهد برچیده شدن این نوع بانکداری و نظام فاسد آن باشیم؛ به رغم تلاشهای زیادی که در این عرصه انجام شده ولی جای کار بسیاری باقی مانده است و انتظار این است با استفاده از ظرفیت روحانیت، مرجعیت و حوزه هر چه زودتر به این مهم دست یابیم.

وی گفت: باید با کمک همه بخشها به الگوی اقتصاد اسلامی درست برسیم و حداقل بانکهایی که در قم هستند باید الگو و معیار بانکداری اسلامی باشند.

حسینی بوشهری اظهار کرد: جمهوری اسلامی از بدو تاسیس همواره با دشمنیهای دشمنان اسلام از جنگ رو در رو تا تهاجم فرهنگی و محاصره اقتصادی مواجه بوده است؛ آنها امروز کوچکترین نقل و انتقالات مالی ما را به کشورهای دیگر و بانک‌های خارجی رصد میکنند و در این راستا هیچ چیزی جز اقتصاد مقاومتی نمیتواند ما را از زیر این فشار خارج کند.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین