عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
آیت الله مجتهد شبستری
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فریضه اعتکاف، یکی از مظاهر قدرت معنوی جمهوری اسلامی است.

عقیق: آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز، امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فریضه اعتکاف اظهارداشت: فریضه اعتکاف، یکی از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده و شوق به اعتکاف از برکات الهی است که امروزه در بین نسل جوان دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه فریضه اعتکاف باید به عنوان فرهنگ اسلامی ترویج شود، خاطرنشان کرد: مساجد استان آذربایجان شرقی برای برگزاری آیین های مربوط به اعتکاف، آمادگی کامل دارند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به عواقب ترک نماز ابراز داشت: گناه را کوچک و واجبات را سبک شمردن از گناهان کبیره است؛ همچنین ترک نماز موجب دوزخی شدن انسان می شود.

وی گفت: نماز از اهم واجبات و از فرایض مهم دینی است که باید به خوبی و با شکوه برپا شود و در این خصوص تلاش رسانه ها در ترویج نماز بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا شهید راه نماز است، ادامه داد: امام حسین (ع) در میدان کربلا نماز برپا داشت و این اهمیت نماز اول وقت را نشان می دهد که همگان باید به آن اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین نقش والدین در ترغیب فرزندان به اقامه نماز را مورد تاکید قرار داد و گفت: پدر و مادر در خانواده و مدیران در محیط کار در اقامه نماز اول وقت نقش تعیین کننده ای دارند که این مساله باید مورد نظر گرفته شود

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین