عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:
مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام جواد (ع) با استفاده از جلسات مناظره به ترویج شیعه و نابودی دشمنان اسلام می‌پرداخت.
عقیق: حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی به جلسات بحث و مناظرات دوران زندگی امام جواد(ع) اشاره و اظهار کرد: مامون عباسی برای شکست اسلام و سیاه کردن چهره شیعه و امام جواد (ع) به برگزاری جلسات مناظره می‌پرداخت.

وی با بیان اینکه امام جواد (ع) در سن 8 سالگی به امامت رسید، گفت: مامون با برگزاری این مناظرات قصد داشت از سن کم امام جواد(ع) بهره برده و به مخدوش کردن چهره اسلام بپردازد.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: مامون با توجه به شناختی که از امامت داشت همه هدفش محکوم کردن افکار شیعه و امامت امام جواد (ع) بود.

عظیمی گفت: امام جواد (ع) با وجود سن کم با فصاحت و توان کامل به بیان حقایق دین پرداخته و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذاری نمی‌کرد و همواره در جلسات موفق و پیروز بود.

وی ادامه داد: در جلسات مناظره، امام جواد (ع) سایر فرق و ادیان را محکوم کرده و به دفاع از اسلام می‌پرداختند و همین جلسات زمینه گرایش مردم به مذهب شیعه را فراهم می‌کرد.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه دوران امامت امام محمدتقی (ع) 17 سال بوده است، تصریح کرد: مهم‌ترین راه مبارزاتی آن حضرت بهره‌برداری از موقعیت‌هایی بود که توسط مامون عباسی فراهم می‌شد و امام جواد (ع) با استفاده از این موقعیت‌ها به ترویج تشیع می‌پرداخت.

عظیمی به دوران حصر امام جواد (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان با وجود محاصره در زمینه پیشبرد اهداف تشیع تلاش زیادی داشته و موفق به تربیت شاگردان بسیاری شدند و توسط نائبان خود با مردم ارتباط برقرار می‌کردند.

وی یادآور شد: پس از امامت امام رضا (ع) و از زمان امامت امام جواد (ع) دوران حصر ائمه (ع) آغاز شد و خلفا برای ناکام ماندن ائمه (ع) و ترس از شکست در برابر آنها دست به محاصره آنها می‌زدند.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: همه نقشه‌های مامون با برگزاری جلسات مناظره نقش بر آب شد و در رسیدن به اهدافش ناکام ماند و امام جواد (ع) همواره پیروز میدان بود.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین