عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
با معرفی نفرات بر‌تر؛
دومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت، با معرفی نفرات بر‌گزیده دربخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

عقیق: به نقل از ستاد خبری دومین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیئت، حجت الاسلام حمزه معلی، در اختتامیه دومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت که در سالن همایش مدرسه معصومیه قم برگزار شد، در سخنانی در خصوص برگزاری دومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت اظهار کرد: دومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت به صورت بین‌المللی از محرم سال گذشته آغاز شد و مهلت ارسال آثار به علت استقبال طراحان و عکاسان تا هفدهم ربیع الاول مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و تا پایان دی‌ماه 92 تمدید شد.

دبیر سوگواره‌های عکس و پوستر عاشورایی هیأت‌، با اشاره به بخش‌های مختلف فراخوان دومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت افزود: سوگواره عکس در بخش اصلی شامل جلسه هیأت، فضای داخلی جلسه، فضای بیرونی هیأت، عکس پایانی و یادبود مراسم هیأت و بخش جنبی نیز شامل دسته عزا و عکس‌های قدیمی و بخش ویژه نیز تحت عنوان کاروان عشق در خصوص پیاده روی اربعین حسینی فراخوان شد. *
حجت الاسلام معلی، عنوان کرد: فراخوان سوگواره پوستر نیز در بخش اصلی شامل پوسترهای اطلاع‌رسانی هیأت، اعم از عاشورایی، جلسات هفتگی و سایر مجالس هیأت و بخش جنبی شامل طراحی جایگاه و فضاسازی هیأت، و پوسترهای عاشورایی اعلام شد.

وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه دومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت تصریح کرد: در این دوره در بخش پوس‌تر، هزار و 150 پوس‌تر و در قسمت عکس نیز 4 هزار و 796 عکس به دبیرخانه سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوس‌تر هیئت ارسال شد.
وی گفت: داوری بخش پوستر با حضور اساتید برجسته از جمله صداقت جباری، مسعود نجابتی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، علی وزیریان و محمدرضا دوست محمدی در محل سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد و آقایان سید عباس می‌رهاشمی، ‌ فرهاد سلیمانی، محمد مهدی رحیمیان و محمد حسین حیدری نیز داوری سوگواره بین‌المللی عکس هیأت را بر عهده داشتند که داوری این بخش نیز در محل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.


حجت الاسلام معلی، همچنین عنوان کرد: به سه مقام نخست بخش اصلی سوگواره‌های پوستر و عکس به ترتیب، رتبه اول یک سکه بهار آزادی به همراه سه میلیون تومان کمک به هیأت، رتبه دوم نیم سکه بهار آزادی به همراه دو میلیون تومان کمک به هیئت و رتبه سوم ربع سکه بهار آزادی به همراه یک میلیون تومان کمک به هئیت اهدا می‌شود.
وی تصریح کرد: در هر کدام از بخش‌ جنبی نیز یک نفر برگزیده داشته که هدیه آنان نیم سکه بهار آزادی است و هدیه نفر بر‌تر بخش ویژه سوگواره عکس نیز یک سکه بهار آزادی است.
وی افزود: این سوگواره‌ها به همت جامعه ایمانی مشعر و با همراهی و همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مجمع فعالان اردوهای فرهنگی رحیل، کانون هنر شیعی و خانه طراحان انقلاب اسلامی برگزار شد.

دبیر دومین سوگواره‌های عکس و پوستر عاشورایی هیات، عنوان کرد: طبق روال سال گذشته و بعد از برگزاری اختتامیه تا محرم سال بعد نمایشگاه آثار بر‌تر در استانهای مختلف کشور به نمایش در می آید.

حجت الاسلام معلی، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره برگزاری کارگاه‌های تخصصی پوستر و عکس با حضور داوران بود که آثار راه یافته به مرحله نهایی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و طراحان و عکاسان نقاط ضعف و قوت آثار خود را مورد شناسایی قرار دادند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین