ابوحمزه
ثمالی به امام باقر(ع) عرض میکند: ای فرزند پیغمبر آیا شما قائم نیستید؟
حق را به پا نمی دارید؟ پس چرا تنها ولی عصر امام زمان(عج) را قائم
میخوانند. امام محمد باقر(ع) میفرمایند: چون جدم امام حسین(ع) کشته شد،
فرشتگان صدا به گریه و ناله بلند و عرض کردند پروردگارا! آیا قاتلان بهترین
بندگانت و برترین اشرف برگزیدگانت را رها میکنید و خداوند فرمود: ای
فرشتگان من ناراحت نباشید، به عزت و جلالم سوگند از آنها انتقام خواهم
گرفت. هر چند بعد از گذشت زمانها باشد.
آن لحظه خداوند حجاب را از
مقابل دیدگان فرشتگان برداشت و امامان از فرزندان امام حسین(ع) را یکی پس
از دیگری به آنها نشان داد، فرشتگان وقتی دیدند، جریان ولایت و امامت امام
حسین(ع) بعد از شهادتشان ادامه دارد شاد شدند، دیدند یکی از فرزندان امام
حسین(ع) ایستاده مشغول نماز است، خداوند فرمود با این قائم یعنی همین شخص
ایستاده، از قاتلان امام حسین(ع) انتقام خواهیم گرفت، این روایت در
بحارالانوار، دلایل الامامه و... بسیاری از کتب آمده است، از این رو
میبینیم در روایات آمده است که امام مهدی(عج) قائم و انتقامگیرنده خون
حضرت سیدالشهدا(ع) است.
منبع: شبستان
کد خبرنگار 211007
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: