عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از تدوین موسوعه اعتکاف از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و ارسال 120 اثر علمی شامل کتاب،‌ مقاله و پایان‌نامه به دبیرخانه جشنواره سوم خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای، عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی علمی اعتکاف، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اعلام این خبر، گفت: ستاد مرکزی اعتکاف به دنبال دمیدن روح معنوی در میان اقشار هنری و فرهنگی جامعه  و ترویج دستاوردهای اعتکاف است.

وی با ارائه گزارشی از جشنواره اعتکاف، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره در سال 91  با رویکرد ادبی با همکاری 8 دستگاه فرهنگی و ادبی برگزار شد و براساس فراخوان صورت گرفته، 1670 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. از میان آثار دریافت شده، 140 اثر برگزیده و در کتاب «بربال قنوت»‌ منتشر شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ا با رویکرد هنری در سال 92، ادامه داد: ‌این جشنواره در عرصه فیلم، مستند، نماهنگ، عکس و... برگزار شد که در این راستا 1060 اثر دریافت شد.

وی، رویکرد جشنواره سوم را بین المللی و علمی – فرهنگی اعلام کرد و گفت: در این راستا، مسائل فلسفی، فقهی و آیات و روایات مربوط به اعتکاف مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفت. همچنین با توجه به این که مذاهب اسلامی دیگر نیز سنت اعتکاف را مورد توجه قرار می‌دهند، این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شد و در این عرصه مقالاتی از خارج کشور دریافت گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای افزود: دبیرخانه جشنواره سوم با 7300 پژوهشگر در ارتباط بوده و متن فراخوان را برای آنها ارسال کرد و در پایان مهلت ارسال آثار، در مجموع 120 اثر علمی 30 کتاب، 85 مقاله و 5 پایان‌نامه دریافت شد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های ستاد مرکزی اعتکاف، ابراز داشت: جمع‌آوری مجموعه مخطوطات اسلامی درباره اعتکاف بر اساس آثار موجود در آستان قدس رضوی و انتشار آنها از دیگر اقدامات این ستاد می باشد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، انتشار کتاب های "بر بال قنوت" و "بر بال اعتکاف" را از دیگر دستاوردهای اعلام کرد وگفت: موسوعه اعتکاف نیز از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام در حال تدوین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سومین جشنواره اعتکاف با همکاری 32 دستگاه و نهاد از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی(ع)، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، جامعه المصطفی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه آل البیت، دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین