عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
میثم مطیعی و امیر عباسی در هیئت شهدای گمنام
این ماه ماه استغفار است، اما ماه زیارت رجبیه هم هست، تناسب دارند اینها، این اموری که جزو مراقبات ماه رجب است، یکی اش دعا و نیایش است...

عقیق: مراسم مولودی خوانی شب میلاد حضرت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهماالسلام در هیئت شهدای گمنام برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی استاد صدیقی آغاز شد و با مولودی خوانی حاج میثم مطیعی و حاج امیر عباسی پایان یافت.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

* در بعضی از روایات دارد که بین ما و خدا چهار هزار حجاب وجود دارد، ما باید از چهار هزار مانع عبور کنیم، بین ما و خدا موانع زیاد است، باید از چهار هزار گردنه، چهار هزار خاکریز، از چهار هزار پرده و حجاب بگذریم تا به خدای خود برسیم. معلوم می شود که ما را چهار هزار رنجیر اسیر کرده است. تعلقات ما به عالم کثرت از موانع و حجاب هاست.

* از مواردی که دل را سخت می کند و حجاب ها را ضخیم می کند، دیوار ها را خیلی مستحکم می کند، و به این زودی نمی ریزد که آدم از زندان نفسش رهایی یابد، چیزهایی که برای دل قساوت و سنگینی می آورد، یکی اش «الذنب علی الذنب» است، گناه بر روی گناه است.

* اگر خدای نکرده برای ما گناه پیش آمد، نگذاریم این گناه بماند تا گناه بعدی روی این گناه بنشیند. دو رکعت نماز توبه، یک اشکی، آهی، یک سجده ای، یک العفوی. یک سلامی به پیغمبر خدا و گفتن این جمله که: « يَا أَبَانَا إِسْتَغْفِرْ لَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ».

* وجود نازنین پیغمبر خدا پدر ماست، بچه های یعقوب وقتی گرفتار پرونده ای سنگین شدند، تا بیدار شدند، دیدند با استغفار خودشان کار حل نمی شود، گفتند: « يَا أَبَانَا إِسْتَغْفِرْ لَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ »، بابا تو بیا برای ما ریش گرو بگذار، گرو ما سنگین است، نبی مکرم اسلام فرمودند: « أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة ».

* این ماه ماه استغفار است، اما ماه زیارت رجبیه هم هست، تناسب دارند اینها، این اموری که جزو مراقبات ماه رجب است، یکی اش دعا و نیایش است، به خصوص سفره هایی که ائمه علیهم السلام با عنوان دعا در این ماه برای اوقات مختلف در اختیار ما قرار دادند و دارند از ما پذیرایی می کنند، دعاها بسیار سازنده، دل انگیز و موجب صفای روح است.

* برخی از دعاهای ماه رجب از ناحیه مقدسه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به ما رسیده است، و دعاهای امام زمان را اگر دقت کرده باشید، (مانند دعای افتتاح) فرق دارد با دعاهای دیگر ائمه علیهم السلام، همه چیزش خاص خاص و عصاره است. لذا دعاهای امام زمان أرواحنا فداه خواندن دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین