عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
دانشنامه امام زین العابدین(ع) در آستانه سالروز شهادت این امام بزرگوار، با ۱۳۵مطلب در پایگاه اینترنتی حوزه عرضه شد.
عقیق: حجت الاسلام اکبری، مدیر پایگاه حوزه با اعلام این خبر گفت: این دانشنامه حاوی 135 مطلب شامل؛ گزیده کتاب، مقاله، چکیده پایان نامه، پرسش و پاسخ در قالب 12 نمایه اصلی و هشت نمایه فرعی در اختیار شیفتگان و علاقمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: امام در حوادث کربلا، دوران امامت، یاران امام(ع)، فضائل، آموزه‌های اخلاقی و رفتاری امام(ع)، سخنان و آثار علمی حضرت، امام در آیینه شعر و ادب و ویژه‌نامه‌های مربوط به ایشان از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه مذهبی است.

وی تصریح کرد: زندگینامه حضرت سجاد(ع)، پدر و مادر و فرزندان امام زین العابدین(ع)، خطبه امام(ع) در کوفه و شام، امام سجاد (ع) و قیام‌های بعد از عاشورا، صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام زین العابدین (ع) از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم، حوادث کربلا، امام سجاد(ع) تداوم بخش عزت و افتخار حسینی، امام(ع)از کربلا تا شهادت و تلاش تبلیغاتی اهل‌بیت امام(ع) را از عناوین مقالات موجود در این دانشنامه عنوان کرد.

شایان ذکر است پایگاه حوزه از مجموعه پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که از سال 1377 وظیفه اطلاع رسانی علمی پیرامون موضوعات علوم اسلامی در قالب‌های متنوع مانند مقالات، مجلات، پرسش و پاسخ، پایان نامه و... را بر عهده دارد.

منبع: شبستان
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین