عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
مدیر شبکه قرآنی از برنامه شب آسمانی به سیلی محکمی تعبیر کرد که بر گوش شبکه های معاند و تفرقه افکن همچون وهابیت نشست. چنانکه تصور می شود تا مدت ها صدای آن از ذهن معاندان بیرون نخواهد رفت.

عقیق: حسن گروسی گفت: برنامه شب آسمانی با نقد فرقه وهابیت توانست مخاطبان بسیاری از دو مذهب شیعه و سنی را جذب نماید .

وی با اشاره به موفقیت های شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه های نوروزی گفت: نظرسنجی های موجود نشان می دهد که مخاطبان شبکه قرآن علاقه مندِ ورود این شبکه به عرصه ساخت آثار نمایشی با مضامین دینی و معارفی هستند به این منظور در سال جدید تولید برنامه های نمایشی در اولویت شبکه قرار گرفته است.

دبیر شورای معارف سیما ضمن ارائه آماری از درخواست بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طبق آخرین نظرسنجی بیش از 70 درصد مخاطبان، علاقه مند به تولید سریال ها و فیلم های معناگرا با محوریت قرآن و اهل بیت (س) هستند که از این تعداد بیش از 50 درصد مخاطبان خواهان تولید برنامه های نمایشی با محوریت معاد، توحید و زندگی ائمه اطهار(ع) می باشند ، 48 درصد نیز به تولید آثاری در زمینه قیام حضرت مهدی(عج) علاقمندند.

گروسی افزود: 14 درصد بینندگان علاقه مند به تولید برنامه های تولیدی در رابطه با فقر و صداقت در جامعه و 54 درصد نیز در رابطه با موضوع و مباحث مربوط به غیبت و تاثیر آن بر فرد و اجتماع بوده اند.

مدیر شبکه قرآن و معرف سیما همچنین از درخواست بسیاری از بینندگان برای تولید آثار نمایشی در زمینه داستان های قرآنی خبر داد و گفت: خمس، توجه به نماز، حجاب و سبک زندگی اسلامی- ایرانی از موضوع هایی است که نخبگان ما باید به آن توجه بیشتری کنند. چون جامعه، به خصوص نسل جوان تشنه دانستن است و باید با ورود به عرصه های جدید، زبان مشترکی با آنان داشته باشیم.

وی با اشاره به پانزدهمین سالگرد شبکه قرآن و معارف سیما در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) تاکید کرد: ابتدا تصور می شد که شبکه قرآن با پخش قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی های مذهبی مورد توجه مخاطب خاص قرار می گیرد ولی اکنون با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه، شاهد جذب بینندگان عام و خاص از تمام طیف ها و در تمامی گروه های سنی هستیم.



منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین