عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
کتاب صوتی «لب اللباب» و «لمعات الحسین (برخی خطب و مواعظ سید الشهداء(ع)» از سوی انتشارات مکتب وحی در نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد.

عقیق: در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب صوتی «لب اللباب» و «لمعات الحسین (برخی خطب و مواعظ سید الشهداء(ع)» توسط انتشارات «مکتب وحی» در نمایشگاه کتاب تهران به مخاطبان این عرصه، ارائه شده است.

علامه آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی (ره)، مولف کتاب ارزشمند «رساله لب اللباب در سیر و سلوک اولی الباب» (که تقریرات درس اخلاق علامه طباطبایی است) نوشته است: «دوست مکرّم و سرور ارجمند مهربانتر از برادر ما مرحوم آیت اللّه شیخ مرتضى مطهّرى ‏رضوان اللّه علیه ‏که سابقه آشنایى ما با ایشان متجاوز از سى و پنج سال است، پس از یک عمر درس و بحث و تدریس و خطابه و کتابت و موعظه و تحقیق و تدقیق در امور فلسفیّه، با ذهن رشیق و نفس نقّاد خود بالاخره در این چند ساله آخر عمر خود بالعیان دریافت که بدون اتصال به باطن و ربط با خداى منان و اشراب دل از سرچشمه فیوضات ربانیه، اطمینان خاطر و آرامش سرّ نصیب انسان نمى‏ گردد، و هیچ گاه نمى‏ تواند در حرم مطهّر خدا وارد شود یا گرداگرد آن طوف کند و به کعبه مقصود برسد.

و چون شمعى که دائماً بسوزد و آب شود، یا پروانه‏ اى که خود را به آتش زند، و همانند مؤمن متعهّدى که شوریده‏ وار دلباخته گردد و در دریاى بى‏کرانه ذات و صفات و اسماء حضرت معبود فانى گردد و وجودش به سعه وجود خدا متّسع شود قدم راستین در مضمار این میدان نهاد. بیدارى شب‏ هاى تار و گریه و مناجات در خلوت سحرگاه و توغّل در ذکر و فکر و ممارست درس قرآن و دورى گزیدن از اهل دنیا و هواپرستان، و پیوستن به اهل الله و اولیاى خدا، مشهود سیر و سلوک او بود.

رحمة الله علیه رحمة واسعة. لمثْلِ هَذَا فَلْیَعْمَل الْعَامِلُونَ، انَّ اللَهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا وَ الَّذینَ هُمْ مُحْسِنُونَ.

چندى قبل از این حقیر خواستند تا براى سالگرد شهادت ایشان چیزى بنویسم. این فقیر که حقّا خود را نالایق مى‏ دیدم با وجود تراکم مشاغل و شواغل از قبول این عهده پوزش طلبیدم. اخیراً که مراجعه مکرّر شد، روح آن صدیق گرامى مدد نمود که این مختصر را تحریر نموده و به عنوان مقدّمه به رساله‏ اى که در سیر و سلوک نوشته بودم ملحق نموده و براى شادى روح آن مرحوم در دسترس طالبان حقّ و پویندگان سبل سلام و راه حقیقت قرار دهم. بِیده ازِمَّةُ الامور و به أستَعینُ.

اصل این رساله اسّ و مخّ اوّلین دوره از درس هاى اخلاقى و عرفانى است که حضرت استاد گرامى ما علامّه طباطبایى ‏روحى فداه‏ در سال هاى یک هزار و سیصد و شصت و هشت و شصت و نه هجریّه قمریّه در حوزه مقدّسه علمیّه قم براى بعضى از طلاّب بیان‏ فرموده و این حقیر به عنوان تقریرات درس به رشته تحریر درآورده بودم و قرائت و مرور به آن را در اوقات قبض و کدورت و خستگى موجب تنویر روح و تلطیف جان خود مى‏ دانستم.

اینک یک دوره بر آن مرور نموده با تنقیحات و اضافاتى مهیّا و پاداش و ثواب آن را به روح فقید سعید مطهّرى‏ أعلى اللّه مقامه الشریف ‏اهداء مى‏ کنم. اللّهمّ احشره مع أولیائک المقرّبین، و اخلف على عقبه فی الغابرین‏ ، و اجعله من رفقاء محمّد و آله الطّاهرین، و ارحمه و ایّانا برحمتک یا ارحم الرّاحمین».

گفتنی است بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 10 لغایت 20 اردیبهشت سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین