عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «خورشید سخاوت» از این رسانه همزمان با سالروز ولادت امام جواد (ع) خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمدتقی (ع) اظهار کرد: شب میلاد امام جواد (ع) ویژه برنامه آسمان تقوا از ساعت 21:30 تا 23 از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی ادامه داد: محور موضوعی این ویژه برنامه نقش امام جواد (ع) در تبیین جایگاه امامت و رفع شبهاتی است که در مورد امامت این امام بزرگوار وجود داشته چراکه ایشان امامی بود که در سن جوانی به امامت رسیده است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان کرد: یک مسئله دیگر این بود که خود امام جواد (ع) یک امام جوان است و امام پس از امام خودش نیز امام جوانی است که به طور طبیعی شبهات خاصی در این زمینه وجود داشته است.

وی با اشاره به شبهاتی که در دوران امام جواد(ع) در زمینه مسئله غیبت وجود داشت، گفت: نقش امام جواد (ع) در زمینه تبیین مسئله غیبت و امامت امام عصر (عج) یکی دیگر از محورهای موضوعی ویژه برنامه آسمان تقوا است.

صفایی خاطرنشان کرد: گروه صالحان از زمان امام صادق (ع) شکل گرفته بود اما در دوران امام جواد (ع) و امام هادی (ع) این گروه تشکیلات منسجم پیدا کرد و حوزه فعالیت این گروه نیز رفع شبهات است که یکی دیگر از محورهای موضوعی این ویژه برنامه است.

وی عنوان کرد: جلد یازدهم کتاب پیشوایان هدایت سید منظر حکیم ویژه امام جواد (ع) منبع اصلی موضوعات این برنامه است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه خورشید سخاوت همزمان با ولادت امام جواد (ع) خبر داد و افزود: این ویژه برنامه از ساعت 8:40 تا 10 پخش می‌شود و عمده بحث این ویژه برنامه رفتارشناسی از امام جواد (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امام محمدتقی (ع) با اقشار مختلف ارتباط رفتاری و کلامی داشتند اما با افراد مختلف مانند خلفا، شاگردان و همسرشان رفتارهای مختلفی داشتند بنابراین تحلیل رفتار امام جواد(ع) در طول دوره زندگی با قشرهای مختلف محور بحث ویژه برنامه خورشید سخاوت است.

صفایی عنوان کرد:‌ در کنار ارائه این مطلب، نقدی نیز به رفتار خود داریم و بررسی می‌شود که آیا رفتار ما مطابق با سیره امام جواد (ع) است.

وی یادآور شد:‌ برنامه‌های زنده و پرسمان بعد از ظهر، ‌اذان‌گاهی، جنگ شبانه و برنامه شبستان انعطاف موضوعی به مسئله میلاد امام جواد (ع) خواهند داشت.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به ویژگی‌های رفتاری امام جواد (ع) گفت: جلوه‌های شخصیتی، عبادت، پارسایی، دعاها و مناجات‌های امام جواد (ع) از جمله مواردی است که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است.

وی یادآور شد: معاشرت اجتماعی، معجزات این امام بزرگوار، شخصیت علمی، تفسیر امام جواد (ع) و روایات تاریخی و بازگو کردن وقایع عاشورا از زبان امام محمدتقی (ع) از جمله مواردی است که در اتاق فکر این برنامه مطرح شده است.

صفایی عنوان کرد:‌ علل تشریح و فلسفه احکام یکی دیگر از موضوعاتی است که در سیره علمی امام جواد (ع) قابل ذکر در برنامه‌های تولیدی است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین