عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر این که روحانیون باید جامعه را در مقابل شبهات واکسینه کنند، گفت: دروغ و تحریف در مسایل اعتقادی، اعتقادات جوانان را سست و آنان را از مجالس مذهبی دور می کند.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید محمدی در گفتگویی با بیان این که سیره اهل بیت (ع) چراغ راه همگان بوده و خواهد بود، اظهارداشت: رسالت مهم روحانیت در طول تاریخ همواره  تبلیغ ابعاد و وجوه مختلف اسلام ناب و راستین بوده است .

وی، سیره و اخلاق و رفتار اهل بیت(ع) را تجسم اسلام دانست و افزود: اگر می خواهیم قرآن کریم را مجسم کنیم باید بدانیم که در وجود مبارک پیامبراکرم(ص) و اهل بیت (ع) تجسم پیدا می کند، و لذا ما اگر سیره  اهل بیت (ع) را به درستی برای مردم تببین کنیم ، قطعا اسلام ناب و راستین را تبیین و تبلیغ کرده ایم.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) همچنین با بیان این که روحانیت باید با بهره گیری از آموزه های قرآن و سیره و سنت اهل بیت(ع) معرف اسلام ناب باشد، ادامه داد: سیره و رفتار اهل بیت(ع) برای توده مردم بسیار مهم است، ضمن آن که در عصر حاضر نیز بیان مسائل مهم  عاشورا و ویژگی های این روز مهم که پیام ذلت ناپذیری امام  حسین (ع) را برای جهانیان باقی گذاشته است، بسیار اهمیت دارد.

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام  رضا (ع) ابراز داشت: سیدالشهدا (ع) در مقابل زور گویان و جباران  عالم  ایستادگی کرد  و  ما امروز پیام حق طلبی و  ظلم ستیزی را از نهضت سرخ حسینی آموخته ایم که روحانیت معظم نیز در همین راستا به نشر حقایق اسلامی می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: مبارزه با ناهنجاری ها وناملایمات جامعه و اصلاح آن ها  از جمله مسائلی است که از جمله اهداف مهم نهضت سید الشهدا (ع) می باشد که باید این اهداف به درستی برای مردم جامعه تبیین گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایطی که رسانه های استکباری، شبهات مذهبی به ویژه مربوط به ماه محرم و عاشورا را اشاعه می دهند، روحانیون و مبلغین باید با آگاهی دادن و بصیرت بخشی،  جامعه را در مقابل این شبهات واکسینه کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به این که شبهات موجود گرچه جدید نیست، اما با عبارات و رنگ و لعاب جدیدی مطرح می شود، گفت: امروز یکی از رسالت های اصلی روحانیت، پاسخگویی به این شبهات به زبان روز است.

وی همچنین با اشاره به برخی انحرافات و تحریفات دراصل عاشورا و اهداف آن توسط برخی ها در داخل کشور گفت: روحانیون ومبلغان باید با تحریفاتی که توسط برخی ها در داخل کشور صورت می گیرد، واکنش نشان دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اشاعه اکاذیب و دروغ گویی و تحریف، موجب سست شدن اعتقادات جوانان  شده و آنها را از مساجد  و مجالس اهل بیت(ع) دور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در خاتمه تاکید کرد: روحانیون باید مراقب تحریفاتی که از سوی برخی ها نا آگاهانه صورت می گیرد نیز باشند و به مقابله با آن ها بپردازند.


منبع:خبرگزاری حوزه

کدخبرنگار:211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین