عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
كربلا خلوت‌ترين روزهاي خود را يكشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ ارديبهشت‌ماه تجربه كرد، چرايي اين مطلب در گفت‌وگو با مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق بررسي شده است.

عقیق: انتخابات پارلماني كشور عراق چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت‌ماه با حضور ۶۳ درصدي مردم پاي صندوق‌هاي رأي و با امنيت كامل برگزار شد و قرار است نتايج نهايي آن نيز تا يك ماه ديگر اعلام شود.

ارتباط مقدمه بحث با تيتر «كربلا خلوت‌ترين روزهاي خود را تجربه كرد» در گفت‌وگو با مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق بررسي شده است كه مصطفي قاسمي اين علت را مستقيما به انتخابات عراق مرتبط مي‌داند.

وي در ابتدا به دولت عراق به سبب برگزاري انتخابات مردمي اين كشور و برپايي آن در زمان مقرر و با امنيت كامل تبريك گفت و افزود: روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ ارديبهشت‌ماه به سبب برگزاري انتخابات عراق، مرزهاي اين كشور بسته و در نتيجه اعزام كاروان‌هاي زيارتي به عتبات متوقف شده بود.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه توقف ورود زائران در روزهاي منتهي به انتخابات و ادامه روند خروج آنان سبب شد با كاهش تعداد زائران در شهرهاي زيارتي مواجه شويم، ادامه داد: در تاريخ ۱۲ اريبهشت‌ماه ۲۰۹ كاروان در كربلا حضور داشتند و ۶۲ كاروان نيز وارد كربلا شدند.

وي افزود: ۱۳ كاروان روز شنبه ۱۳ ارديبهشت‌ماه از مرز هوايي نجف وارد كربلا شدند كه موجودي كاروان‌هاي زيارتي در اين شهر مقدس بالغ بر ۱۵۶ كاروان مي‌شد و اين در حالي بود كه ۹۸ كاروان در روز دوازدهم از كربلا خارج شده بودند و در روز سيزدهم نيز خروجي صورت نگرفته بود.

قاسمي گفت: يكشنبه ۱۴ ارديبهشت‌ماه نيز از مرز زميني مهران يك كاروان و از مرز هوايي نجف ۱۷ كاروان وارد شهر مقدس كربلا شدند كه اين تعداد در مقايسه با روزهاي عادي كه بالغ بر ۸۰ كاروان وارد كربلا مي‌شوند و در مجموع ۲۴۰ كاروان در كربلا حضور خواهند داشت، سبب شد آمار كاروان‌هاي حاضر در كربلا كاهش يابد و كربلا يكشنبه و دوشنبه، خلوت‌ترين روزهاي خود را تجربه كند.

وي همچنين گفت: ۳۲ كاروان از مرز زميني مهران، ۱۰ كاروان از مرز زميني شملچه، ۲ كاروان از مرز زميني چزابه و ۲۶ كاروان از مرز هوايي نجف در روز دوشنبه و ۴۰ كاروان از مرز زميني مهران، ۱۳ كاروان از مرز زميني شلمچه، ۳ كاروان از مرز زميني چزابه و ۱۸ كاروان از مرز هوايي نجف در روز سه‌شنبه به كربلا وارد شده اند كه با وجود اين، تعداد كاروان‌هاي حاضر در كربلا به عدد ثابت رسيده است.



منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین