عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
جلسه اخلاق آیت الله تقوایی برگزار شد
کسی که عاشق حسین(ع) شد را نمی توانند شکست دهند. اگر حیله نمی کردند نمی توانستند حسینی ها را به شهادت برسانند. خودتان را حسینی کنید تا دنیا و آخرت تان تامین شود.

گزارش تصویری


عقیق: درس اخلاق آیت الله تقوایی در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید با حضور جوانان و مردم علاقه مند برگزار شد.

نکاتی از سخنان اخلاقی استاد تقوایی را بخوانید؛

 *می گوید اگر کسی بگوید من خدا را دوست دارم و نیمه شب بیدار نشود به او می گوید ای حقه باز. ماه رجب است. بلند شو. ملائکه می گویند این الرجبیون. در ماه رجب هر شب ملک منادی ندا می دهد.

 *یکی از اسرار سیر و سلوک به سوی خدا امید و رجا است. ناامیدی واقعا گناه کبیره است. باز آ بازآ هر آنکه هستی باز آ/ گر کافر و گبر و بت پرستی بازآ/ این درگه ما درگه نومیدی نیست/ صد با اگر توبه شکستی بازآ.

 *اِن اللهَ یُحبّ التّوابین. یعنی خدا توبه کنندگان را دوست دارد. درست است که حر راه را بر امام حسین بست اما توبه کرد و پشیمان شد و بازگشت.

 *چرا ناامید می شوید؟ رجا باب رحمت است. در مناجات خمس عشر یکی از اینها مناجات الراجین است. مناجات امیدواران.

 *سرّ دیگر سیر و سلوک محبت است. کسی که عاشق حسین(ع) شد را نمی توانند شکست دهند. اگر حیله نمی کردند نمی توانستند حسینی ها را به شهادت برسانند. خودتان را حسینی کنید تا دنیا و آخرت تان تامین شود.

 *هزار بار بدی کردیم ولی باز دستمان را گرفته اند. خودشان توفیق می دهند و دستمان را می گیرند.

 *مضطر که شدی دعایت مستجاب می شود. اسم اعظم همی جاست. چشم سر که خدا را نمی بیند، قلب با حقیقت ایمان خدا را میبیند.

 *گاهی که آدم روضه حضرت زینب را می خواند خجالت می کشد که حاجت بخواهد. چون آن همه مصیبت بر ایشان رفت و انسان باید بر این مصائب بگرید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
6
0
ایشان آیت الله هستند?!!!لطفا در به کار بردن القاب برای افراد دقت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
بله دوست عزیز ایشان آیت الله هستند و در حوزه های علمیه درس خارجشان زبانزد خاص و عام است.آیت الله تقوایی یکی از استادان اخلاق معروف تهران هستند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
0
خیلی از آقایان هستند که درس خارج می دهند ولی مراجع و رهبری در حکم های تصدی مسولیت به آنها از لقب حجه الاسلام و المسلمین استفاده کرده اند.مانند آقایان سید احمد خاتمی و...
یا علی علیه السلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
زندگی نامه حضرت استاد آیت الله تقوایی حفظه الله
ایشان در سال 1340 در اراک به دنیا آمدند و در سال 1355 به تهران مهاجرت نموده و همانجا دیپلم ریاضی فیزیک را اخذ نموده و سپس قسمت اعظم تحصیلات حوزوی را در تهران و بخشی را در قم گذراند.

دروس سطح و خارج را نزد اساتید برجسته ای همچون حضرات آیات مهدوی کنی، غلامرضا رضوانی، جعفری اراکی ،اعتمادی،سید جواد حسینی، قبله ای، وجدانیو … طی نمودند.

اجتهاد ایشان از سوی چند تن از علما از جمله حضرت آیت الله غلامرضا رضوانی (ره) تایید شده و با اجازه حضرت آیت الله رضوانی (ره) و حضرت آیت الله مهدونی کنی (ره) مشغول تدریس خارج فقه و اصول می باشند و دروس مقدمات تا پایان سطح را از سال 1363 در مدارس علمیه تهران به کرات تدریس کرده اند.

ایشان در زمینه های عرفان، منطق، ادبیات، فقه و اصول تالیفاتی دارند لیکن تاکنون موفق به طبع آنها نگردیده اند

آیت الله تقوایی در طول سالهای 1359 تا 1365 متناوبا به جبهه های غرب و جنوب اعزام گردیده اند و با حضور در صحنه های دفاع حق علیه باطل توفیق خدمتگزاری به اسلام را داشته اند.

ایشان از سال 1388 تولیت مدرسه امیرالمومنین علیه السلام واقع در منطقه ی لویزان_ تهران را عهده دار هستند.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین