عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
شخصيت‌شناسي حادثه عاشورا در كربلا عنوان بحث سخنران بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) است كه هر جلسه به بيان ويژگي‌هاي منحصر به فرد ياران امام حسين (ع) مي‌پردازد.

عقیق: حجت الاسلام اويسي، سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران و در صحن حرم مطهر اباعبدالله الحسين (ع) به تبيين و شخصيت‌شناسي ياران و اصحاب با وفاي آن حضرت پرداخت.
وي در ادامه تبيين
۱۴ويژگي منحصر به فرد براي ياران اباعبدالله الحسين (ع) گفت: اصحاب امام حسين (ع) با علم به عدم پيروزي و رهايي از كارزاري كه در پيش بود، پا به ميدان گذاشتند و با عشق و ايمان حركت كردند؛ عاشورا براي اين افراد به معناي جانفشاني تا زماني كه جان امام حسين (ع) در امان باشد، بود.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه چندين سال قبل از وقوع عاشورا اولياي الهي درباره آن خبر داده بودند، افزود: امام علي (ع) درباره مقام شهداي كربلا فرموده بودند كه از گذشته و آيندگان، مقام هيچ‌كس به اندازه مقام شهداي عاشورا نخواهد رسيد.
وي با اشاره به روايتي از امام علي (ع) مبني بر اينكه در كربلا
۲۰۰ پيامبر معصوم و ۲۰۰ سبط پيامبر شهيد شده‌اند، گفت: آن حضرت فرمودند كه در آينده نزديك در اينجا يك عده آدم‌هاي عاشق كشته مي‌شوند، كساني كه قبل و كساني كه بعد از آنها به شهادت رسيده‌اند، مقامشان به اين افراد نمي‌رسد.
حجت الاسلام اويسي با بيان اينكه تمام افرادي كه در ركاب امام حسين (ع) به شهادت رسيده‌اند، برترين شهدا هستند، تصريح كرد: امام علي (ع) از ياران امام حسين (ع) به انسان‌هاي عاشق تعبير مي‌كند كه به كار بردن اين واژه براي آنان بالاترين مرحله‌اي است كه انسان عاشق چيزي جز رضايت معشوق نمي‌خواهد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها