عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:
یکی از مراجع تقلید اعتکاف را فرصتی مغتنم برای ترویج احکام اسلام و تربیت افراد جامعه دانست.

عقیق: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اعتکاف قم و سومین جشنواره بین‌المللی اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف آثار و فواید بسیاری دارد، آثار تربیتی و دینی آن معنی‌دار است و باید در نظر داشت که فرصت اعتکاف مثل برکات ماه مبارک رمضان است که باید برای ترویج آن تلاش کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران امر اعتکاف گفت: باید تلاش‌هایی که از زمان پیامبر اسلام(ص) در ترویج سنت اعتکاف شده است برای مردم ترسیم کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بی‌شک اعتکاف تأثیر گذار خواهد بود گفت: این کار را باید خوب تبلیغ کنید و بیشتر معرفی کنید تا مردم با این سنت پیامبر آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌ها را نباید از دست بدهیم، این فرصت‌ها باید بیداری مردم را به دنبال داشته باشد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ادامه داد: اکنون که خط بازها و برخی تلاش‌های دشمنان را می‌بینیم، باید به ترویج اعتکاف بپردازیم تا به این وسیله اسلام و احکام آن را بهتر معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: شما در اعتکاف به بیان مسائل بپردازید و زنان معتکف باید بیشتر از دیگران به حجاب و مسائل آن اهتمام داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به دست‌اندرکاران اعتکاف عنوان داشت: خلوص نیت شما در این مسیر می‌تواند راه‌گشا باشد و باید در نظر داشته باشید که قداست اعتکاف حفظ شود و بدانید که توجه امام زمان(عج) در این کارها است و این امر سبب می‌شود که خداوند متعال بر توفیقات شما بیافزاید.

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف باید اسباب تنبه افراد جامعه باشد و مثل ماه مبارک رمضان که باید آثار و برکات آن را بر جامعه بگذارد، اعتکاف نیز باید این طور باشد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اعتکاف در دانشگاه‌ها را کار بسیار خوبی دانست و از جوانان خواست که از آثار و برکات زیاد اعتکاف بهره‌مند باشند؛ به ویژه آثار و برکاتی که زمینه تربیتی آنها را فراهم می‌کند.

وی همچنین خواستار اعلام آمار شرکت‌کنندگان در اعتکاف سراسر کشور شد و اظهار داشت: این کار فوایدی دارد که به دشمنان می‌فهماند میزان اقبال مردم به معنویت چه میزان است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای، مسئول ستاد مرکزی اعتکاف با ارائه گزارشی اظهار داشت: استقبال مردم در نام‌نویسی از اعتکاف بیش از حد انتظار است و مساجد مستعد محل اعتکاف پاسخگوی نیاز و استقبال مردم نیست.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین