عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
«قرآن و زن» در اصل رساله دکتری آمنه ودود (متولد 1952)، آمریکایی نومسلمان آفریقایی‌تبار، است که انتشارات حکمت آن را منتشر کرده است.

عقیق: یکی از کتاب های جدید و البته قابل توجه انتشارات حکمت که این روزها در غرفه این نشر در نمایشگاه کتاب عرضه می شود، کتاب «قرآن و زن» نوشته آمنه ودود است که با ترجمه اعظم پویا و معصومه آگاهی منتشر شده اشت.

«قرآن و زن» در اصل رساله دکتری آمنه ودود (متولد 1952)، آمریکایی نومسلمان آفریقایی‌تبار، است. ودود در این کتاب می‌کوشد نشان دهد که از نگاه قرآن، مرد ذاتاً ترجیحی بر زن ندارد، اما تفاسیر قرآن، که در طول تاریخ تمدن اسلامی همواره  به دست مردان و با ذهنیت مردسالارانة حاکم بر مسلمانان نوشته شده‌اند، همواره سوگیری‌های مردانه‌ داشته‌‌اند و از آنها به‌اشتباه این‌‌گونه برمی‌آید که قرآن نیز زن را موجودی درجة دوم و تحت ارادة مرد می‌داند. او در پی پاسخ این پرسش است که تلقی از زن در میان مسلمانان امروز تا چه حد با نگاه قرآن، به‌عنوان مرجع و معیار نهایی اندیشۀ اسلامی، سازگار است. نویسندة کتاب از رهگذر بازخوانی‌ متن قرآن از منظری جدید قصد دارد تا به تحقق عدالت جنسیتی در فرهنگ اسلامی کمک کند.

ترجمة فارسی این کتاب رهیافتی متفاوت و نتایجی نوین را در مطالعات قرآنی پیش روی پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین