عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
مسؤول نمايندگي بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق از فعاليت‌ها و خدمات معلمان كشور در راستاي گسترش علم و دانش تقدير كرد و با بيان اينكه علمي كه با ايمان و عمل صالح آميخته شود ارزشمند است از آنان خواست تلاش علمي خود را در راستاي افزايش عزت جامعه روز به روز بيشتر كنند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن تقدير از فعاليت‌ها و خدمات معلمان كشور در راستاي گسترش علم و دانش، به تبيين فضيلت جايگاه علم پرداخت و گفت: علم زماني به كمال و ارزش مي‌رسد كه با ايمان آميخته باشد.
ارزش علم به همراهي ايمان و عمل است
وي با بيان اينكه علم، ايمان و عمل صالح با هم از نگاه دين ارزشمند است، خاطرنشان كرد: بايد هرچه بيشتر بكوشيم كه علم آميخته با عمل در زندگي ما ظهور و بروز داشته باشد و تلاش علمي خود را روز به روز بيشتر كنيم كه عزت جامعه با پيشرفت علم بيشتر مي‌شود.
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق تلاش دانشمندان كشور را در پيشبرد علم بي‌نظير توصيف كرد و با بيان اينكه تلاش علمي كه در راستاي افزايش عزت جامعه صورت گيرد سبب دست يافتن به همه فضيلت‌ها مي‌شود، گفت: علم چراغ هدايت و وسيله سعادت و سلامت جامعه است.
تقابل دوسويه رشد عقلي و توسعه علمي
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري حركت در مسير علم را سبب شكوفا شدن عقل عنوان و ابراز كرد: علم با رشد عقلي ارتباط تنگاتنگ دارد و رشد عقل و رشد علم با هم تقابل دوسويه برقرار مي‌كنند به اين معنا كه تلاش علمي در رشد عقلي انسان تأثير دارد و رشد عقل هم سبب توسعه علم مي‌شود.
وي با بيان اينكه مشكل امروز جامعه انساني به ويژه جامعه غربي براي كم عقلي بشر و نبود تفكر و تدبر حاصل شده است، گفت: البته با توجه به رشد تكنولوژي، عقل ابزاري بشر رشد كرده است، اما عقل الهي بشريت رشد نكرده است.
وي تصريح كرد: در قرآن و روايات ائمه اطهار (ع) بر تدبر و تفكر بسيار سفارش شده است به ويژه عقل الهي و تدبر بر هستي و خالق هستي تا انسان‌ها رشد عقلي پيدا كنند و به همان نسبت مسير سعادت را بيشتر طي كنند.
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق براي تبيين موضوع بحث، تدبر در شيوه‌‌هاي تبليغي انبياي الهي را خواستار شد و گفت: قرآن كه معجزه پيامبر اكرم (ص) و كتاب كامل زندگي است به تدريج كه عقل بشر با تلاش علمي انبياي الهي تكامل پيدا كرد، از سوي خداوند بر پيامبر گرامي اسلام (ص) نازل شد.
عالم اهل عمل سعادت بشر را تأمين مي‌كند
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري با بيان اينكه علم گمشده مؤمن است، تصريح كرد: مؤمني كه عالم و اهل عمل باشد مي‌تواند علم را گسترش دهد و اسباب پيشرفت و سعادت همه انسان‌ها را فراهم كند كه در طول تاريخ معلمان بسياري با ايمان و عمل خود علم را به خوبي منتشر كرده‌اند.
در ابتداي اين مراسم نيز حجت الاسلام علي شهيدي، كارشناس مسؤول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق از حضور معلمان در دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تشكر كرد و از دانش به عنوان روشنايي و از معلمان به عنوان كساني كه روشنايي را به نسل بشر ارائه مي‌دهند، نام برد.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین