عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
توسط سازمان دارالقرآن صورت می گیرد؛
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان تا پایان سال جاری در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

عقیق: مسعود وادی‌پور، مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد قرآنی برای گروه‌های سنی مختلف گفت: یکی از جشنواره‌های قرآنی پیش‌بینی شده برای سال جاری برگزاری جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان است که این جشنواره‌ها در پنج گروه سنی و برای کودکان و نوجوانان کمتر از 17 سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی استان‌ها موظف به برگزاری جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان تا پایان سال جاری هستند، افزود: این جشنواره‌ها که زمان برگزاری آنها از سوی دارالقرآن‌های استان‌ها تعیین و عملیاتی می‌شود در پنج گروه سنی شامل؛ «پیش‌دبستانی و اول دبستان»، «دوم و سوم دبستان»، «چهارم و پنجم دبستان»، «مقطع راهنمایی» و مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی» برگزار خواهد شد.

وادی‌پور درباره رشته‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره‌های قرآنی گفت: جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان در استان‌ها که براساس شرایط و مقتضیات هر استان تا پایان سال برگزار می‌شود شامل رشته‌هایی از جمله؛ حفظ، قرائت، مفاهیم قرآن، تواشیح، خوشنویسی، نقاشی و مقاله‌نویسی قرآنی است.

وی یادآور شد رشته‌های پیش‌بینی شده در مقطع «پیش‌دبستانی و اول دبستان» شامل؛ حفظ 15 سوره آخر قرآن و نقاشی با مضامین قرآنی و رشته‌های پیش‌بینی شده برای «پایه‌های دوم و سوم دبستان» شامل؛ حفظ 25 سوره آخر قرآن کریم و نقاشی با مضامین قرآنی است.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم افزود: رشته‌های در نظر گرفته شده برای «پایه‌های چهارم و پنجم دبستان» حفظ 30 سوره آخر قرآن کریم و نقاشی با مضامین قرآنی است و قرائت(تحقیق)، حفظ جزء سی‌ام قرآن، مفاهیم نیمه دوم جزء سی‌ام قرآن، همخوانی قرآن و تواشیح و خوشنویسی سوره مبارکه قدر نیز رشته‌های در نظر گرفته شده برای مقطع راهنمایی است.

وی ادامه داد: همچنین رشته‌های در نظر گرفته شده برای مقطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نیز شامل؛ قرائت(تحقیق)، حفظ اجزاء 29 و 30 قرآن، مفاهیم جزء سی‌ام قرآن، همخوانی قرآن و تواشیح، خوشنویسی سوره مبارکه قدر و مقاله‌نویسی با مضامین قرآنی است.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین