عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۴
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اخلاق نیک، نظم و ترتیب در کارها و خداترس بودن از بارزترین خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت‌الله عبدالحسین طیب بود.

عقیق:حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، در حاشیه‌ی مراسم بزرگ‌داشت مقام علمی و معنوی حضرت‌ آیت‌الله سید عبدالحسین طیب با بیان اینکه آیت‌الله طیب یکی از بزرگ‌ترین مفسران قرآن کریم بوده است، اظهار داشت: اخلاق نیک، نظم و ترتیب در کارها و خداترس بودن از بارزترین خصوصیات اخلاقی این عالم بزرگوار بود.

وی با بیان اینکه کتاب تفسیر آیت‌الله طیب نیز با برنامه‌ریزی و نظم قرآنی و الهی عجین شده است، افزود: در این راستا استفاده از این کتاب با توجه به به‌روز بودنش می‌تواند تاثیر بسزایی در تربیت نسل جوان داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله طیب می‌توانند بهترین الگو برا نسل جوان ایرانی باشند، گفت: با برگزاری این نوع همایش‌ها و معرفی شخصیت‌های برجسته دینی و علمی کشور الگوهای خوبی را برای جوانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز می‌توانند بهترین الگو برای جوانان باشند، افزود: ما شخصیت‌های 18 ساله‌ای را داریم که در دوران جنگ تحمیلی عاشقانه برای حفظ ناموس، دین و خاک خود جنگیدند و بهترین الگوهای رفتاری را برای جوانان ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی ارتباط با مردم با در نظر گرفتن حفظ کرامتی را از دیگر شاخصه‌ای مهم آیت‌الله طیب عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم‌ و بزرگ‌داشت‌ها برای علما می‌تواند بسیاری از مسئولین را از خواب غفلت بیدار کند و توجه آنها را نسبت به فعالیت‌های این شخصیت‌ها در الگو گرفتن برای کارهایشان جلب کند.

 

 منبع:حوزه

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین