عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
با توجه به تغییرات بخش اجرایی برنامه‎های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، مباحث و برنامه‎های فرهنگی حج 1435 بازبینی و تدوین شد و در اختیار مدیران و روحانیون کاروان‌ها قرار گرفت.

عقیق: حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی افزود: بر اساس توافق انجام گرفته در سال جاری در هر یک از مجموعههای مکه مکرمه و مدینه منوره، معاون مجموعه به عنوان مسئول فرهنگی معرفی و در تعامل با بعثه مقام معظم رهبری پیگیر برنامههای فرهنگی مجموعه خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: بر این اساس در کتابچه برنامههای فرهنگی حج تمتع سال جاری تغییرات ایجاد شده و این دفترچه در اختیار تمامی روحانیون، معین و معینههای کاروانهای حج قرار گرفته و تا پایان هفته از طریق دفاتر نمایندگی مناطق بعثه مقام معظم رهبری در اختیار مدیران کاروانها جهت اطلاعرسانی و برنامهریزی فرهنگی قرار خواهد گرفت.
 
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: همچنین این کتابچه در همایش یاوران حجاج به اعضای گروه‌های یاوران حجاج نیز اهدا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اصلاح و بازنگری مجله وصال دوست و همچنین اصلاح کاربرگ‌های اقدام‌های فرهنگی بر اساس برنامهریزی جدید و مطابق با تغییرات صورت گرفته برای انتشار و ارسال به کارگزاران فرهنگی کاروان‌ها انجام شده است.
 
حاجی ابراهیمی گفت: همچنین مسابقات فرهنگی برای ایام حج تمتع و بروشورها، کتاب فصل مهمانی و کتابهای آداب الشهرین، منا و کتابچه شوق دیدار که برای اولینبار تولید شده است در اختیار روحانیون و زائران قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: تمامی فعالیت‌های فرهنگی اعم از اجرای مسابقات کتبی با محوریت قرآن، اهل بیت علیهم السلام، اماکن و شخصیت شناسی توسط روحانیون کاروانها با همکاری یاوران حجاج در کاروانها و هتلها برگزار می‌شود.
 
این مسئول فرهنگی در بعثه ادامه داد: با توجه به سازماندهی کامل یاوران حجاج در هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی، همایش منطقه‌ای اعضای یاوران حجاج امسال نیز در ایران برگزار خواهد شود.
 
وی افزود: برای حج تمتع سال جاری 26 محصول برای استفاده روحانیون، مدیران و زائران آماده شده است که حسب فضای حضور و فعالیتهای آنها در اختیارشان قرار خواهد گرفت.



منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین