عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
قرار است کاروان سفینه النجاه امروز (شنبه) به سمت آبادان و خرمشهر حرکت کند تا از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلا شود.به این ترتیب در آخرین روزهای حضور این ضریح در ایران هستیم و باید آماده خداحافظی شویم

کاروان سفینه النجاه حامل ضریح جدید سیدالشهدا (ع) ظهر روز جمعه در میان انبوه مشتاقان ، دلسوختگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وارد اهواز شد.

کاروان سفینه النجاه پنجشنبه شب در میان بدرقه پرشور و وصف نشدنی مردم شوشتر رهسپار اهواز شد، ولی به دلیل استقبال هزاران نفر از مردم شهرک های مهدی آباد ، عرب حسن ، ملاثانی ، ویس و شیبان این کاروان با 15ساعت تاخیر وارد اهواز شد.

پس از ورود ایتن کاروان، جمعیت انبوهی از مردم متدین و ولایی اهواز در ورودی این شهر در منطقه کوی زرگان ، ضریح جدید امام حسین (ع) را همچون نگینی در بر گرفته و اجازه حرکت به آن را نمی دادند.

قرار بود کاروان سفینه النجاه به سمت مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز حرکت کند ولی با توجه به حضور دسته های عزاداری و سوگواری درمسیراین کاروان ، این کاروان بعدازظهر روز گذشته (جمعه) به مصلای اهواز رسید.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هرلحظه بر جمعیت استقبال کننده از ضریح امام حسین (ع) علیه السلام افزوده می شود.

دهها ایستگاه صلواتی در مسیر حرکت کاروان سفینه النجاه از مردم پذیرایی می کنند و برافراشتن بیرق های سیاه ، سبز و سرخ گرداگرد ضریح امام حسین (ع) جلوه خاصی به مراسم استقبال بخشیده است.شمار زیادی از مسوولان اجرایی و فرهنگی استان خوزستان هم در میان جمعیت استقبال از کاروان سفنیه النجاه حضور دارند.

کاروان حامل ضریح امام حسین (ع) شب گذشته در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز حضور داشت تا مردم اهواز و شهرک های اطراف به آقا و مولای خود ابراز ارادت کنند.

کاروان سفینه النجاه روز دوشنبه از طریق پل زال وارد خوزستان شد و با گذر از شهرهای حسینیه ، منطقه دوکوهه ، اندیمشک ، دزفول وگتوند ، شب گذشته به شوشتر رسید.

بر اساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان ، قرار است کاروان سفینه النجاه امروز (شنبه) به سمت آبادان و خرمشهر حرکت کند تا از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلا شود.به این ترتیب در آخرین روزهای حضور این ضریح در ایران هستیم و باید آماده خداحافظی شویم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین