عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
عجیب تر از این دیده ای که خالق مخلوق را برای همنشینی خود بخواند ولی مخلوق اجابت نکند و در حالیکه مولا مناجات بنده و انس او را دوست دارد، بنده از قبول عنایت او خودداری کند.

عقیق: یکی از مراقبتهای مهم در این ماه به یاد داشتن حدیث "ملک داعی" می باشد که از پیامبر (ص) روایت شده است. ایشان فرمودند:

"خدای متعال در آسمان هفتم فرشته ای را قرار داده است که "داعی" گفته میشود. هنگامی که ماه رجب آید، این فرشته، در هر شب این ماه تا صبح گوید: خوشا به حال تسبیح کنندگان خدا، خوشا به حال فرمانبرداران خدا. خدای متعال میفرماید: همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم.

ماه ماه من، بنده بنده من و رحمت رحمت من است. هرکسی در این ماه من را بخواند او را اجابت میکنم و هرکس از من بخواهد به او میدهم و هرکس از من هدایت بخواهد او را هدایت میکنم. این ماه را رشته ای بین خود و بندگانم قرار دادم که هرکس آن را بگیرد به من می رسد."

و عجیب تر از این دیده ای که خالق مخلوق را برای همنشینی خود بخواند ولی مخلوق اجابت نکند و در حالیکه مولا مناجات بنده و انس او را دوست دارد، بنده از قبول عنایت او خودداری کند.

 

پی نوشت:
ترجمه المراقبات، مرحوم آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی، مراقبات ماه رجب

 منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین