عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
حجت الاسلام کفیل؛
خبرگزاری شبستان: پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه امام عصر(ع) تمدن خودمحوری و اومانیسم غرب را تبدیل به خداگرایی می کند، گفت: در آیه ۵۵ سوره نور بیان می شود که ظهور امام یعنی پرستش مطلق الله و خدامحوری در زندگی.

عقیق: حجت الاسلام محمدصادق کفیل، پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه یکی از شاخصه های خوب در زندگی منتظران توجه به خالق با رویکرد نماز است، گفت: محور دوم از ویژگی های منتظر این است که در مسیر بندگی خدا، خود را نبیند.
وی با بیان اینکه انسان شناسی این است که انسان به جایگاهی باید برسد که هرچه بالاتر و والاتر به امام زمانش نزدیک شود، خود را کمتر می بیند تا جایی که دیگر خود را نمی بیند، خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه زندگی پیامبر(ص) عبودیت است، عبد به این معنی که فقط خدا را می دیدند، لذا اگر نبی خاتم به رسالت رسیدند به این خاطر بود که بنده خدا شده بودند.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه زندگی انسان منتظر بر مبنای ندیدن خود تعریف می شود، اظهارداشت: این درحالی است که در دعای عهد انسان 5 صفت از امام می گوید؛ او ولی و پیشوای من است به این معنی که هر حرکتی که می کنم جلودار من است و من باید پشت سر او حرکت کنم.
مدیر مرکز تخصصی نماز با اشاره به مساله تقدم و تاخر نسبت به ولی زمان، تصریح کرد: در این مسیر اگر نسبت به امام زمان تقدم و تاخر داشته باشیم، عقب می مانیم و ضرر می کنیم، باید ملازم باشیم؛ هر کاری که کرد همانطور باشیم.
وی با بیان اینکه امام عصر(ع) ظهور می کند تا تمدن خودمحوری، انسان گرایانه، اومانیسم و فردگرایی غرب را تبدیل به خداگرایی کند، افزود: بر این اساس در آیه 55 سوره نور وقتی اوصاف حکومت حضرت که حکومت صالحان است، مطرح می شود، بحث می شود که ظهور امام یعنی پرستش مطلق الله و خدامحوری در زندگی.
حجت الاسلام کفیل عظمت ظهور امام عصر(ع) را تبدیل اومانیسم به خداگرایی دانست و بیان داشت: براساس روایات در عصر ظهور دل ها یکی می شود، همچنین در دعای ندبه می خوانیم که یک دلی و یک رنگی در حکومت امام تثبیت شده است و به واسطه وجود امام کینه، عداوت و بغض دیگر وجود ندارد.
این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: اگر در عصر غیبت در اتفاقی برای دوست خود خوشحال شویم و بخل و کینه نداشته باشیم، یعنی در جامعه منتظر راه درست را پیدا کرده ایم که این اوج ایثار، گذشت و رشد است، این افراد در ارتباطات خانوادگی نیز همه چیز را اعم از مادر و فرزند و مال و غیره امانت می دانند. به طور مثال مادر در صحبت با بچه او را امانت می داند، بنابراین به او توهین نمی کند و به خودش اجازه نمی دهد که بدخلقی کند، چون خدا را در نظام تربیتی خانواده می بیند.
وی با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات اخلاقی ما در این است که ما همه چیز را در خود خلاصه کرده ایم، گفت: حکومت حضرت مهدی(ع) در مقابل تمدن غرب می ایستد زیرا انسان های منتظر منیت ندارند. در داستانی آمده است که بازار بغداد آتش گرفت به کسی گفتند که مغازه ات آتش گرفت، وقتی نزدیک بازار رسید گفتند فقط مغازه تو آتش نگرفته همان لحظه گفت خدا را شکر، نقل شده که تا آخر عمر استغفار می کرد که چرا گفته الحمدلله و همه مغازه ها آتش گرفته و فقط من خودم را دیدم.
حجت الاسلام کفیل بااشاره به اینکه خود را ندیدن در زندگی انسان های منتظر هویداست، خاطرنشان کرد: منتظر حقیقی در اوج ارتباط با خالق است و براساس روایتی از امام صادق(ع) مجاهدت می کند، باید توجه داشت که افراد به هر مقداری که خودخواه باشند، نمی توانند به ظهور نزدیک شوند.



منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین