عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اگر کسب حرامی وارد زندگی انسان‌ها شود بستر خانواده را از هم متلاشی می‌کند و با لقمه حرام هیچ انسانی عاقبت به خیر نمی‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی‌راد با بیان این‌که «یک سری تعهدات نسبت به مسائل دینی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم» اظهار کرد: درباره رزق و روزی حلال و تاثیرات آن در زندگی انسان‌ها آیات و روایات فراوانی وجود دارد و به نوعی می‌توان گفت دنیا و آخرت انسان‌ها به کسب‌شان برمی‌گردد.

وی یادآور شد: این لقمه است که مسیر زندگی انسان‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین دقت در کسب روزی حلال از وظایف اساسی و مهم هر انسانی است که نمی‌توان نسبت به آن امر مهم بی‌توجه بود.

شریفی‌راد همچنین گفت: اگر روز عاشورا را مررو کنیم می‌بینیم که امام حسین(ع) به لشکر کفر فرمود: "علت اینکه شما به حرف‌های من گوش نمی‌دهید به دلیل این است که شکم‌هایتان از حرام پر است" پس خوردن مال حرام زمینه پذیرش حق را از انسان می‌گیرد.

وی تصریح کرد: انسان مسئولیت دارد که نسبت به درآمدهایش حساس باشد و از هر راهی کسب درآمد نکند متاسفانه یک سری از انسان‌ها وقتی پای اقتصاد به میان می‌آید و می‌بینند که دین به ضرر آنها صحبت کرده دین خود را کنار می‌گذارند و به سمتی می‌روند که خودشان می‌خواهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود: بردن لقمه حلال برای خانواده علاوه بر اینکه بنیان‌های خانواده را سست می‌کند به جامعه نیز آسیب می‌رساند.

شریفی‌راد افزود: متاسفانه یک سری از افراد مال خود را با بانک‌ها مقایسه می‌کنند و می‌گویند همانگونه که بانک‌ها پول در اختیار مردم قرار می‌دهند ما راحت‌تر از آنها پول در اختیار مردم قرار می‌دهیم و سودش را می‌گیریم، این فکر درستی نیست چراکه باعث می‌شود ربا در جامعه گسترش پیدا کند.

وی در پایان گفت: افراد باید دقت کنند که حق و حقوق همدیگر را پرداخت کنند و علاوه بر پرداخت حق و حقوق آن چیزی که مربوط به جامعه است را نیز بپردازند، همانند مالیات‌ها. ما نباید نسبت به حق و حقوق همدیگر بی‌تفاوت باشیم چرا که این امر باعث می‌شود مال انسان حرام شود.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین