عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: 4 هزار و 500 کاروان زیارتی طی سال گذشته از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.

عقیق: جواد هاشمی با بیان این خبر گفت: 366 هزار زائر در قالب کاروان‌های زیارتی رضوی از سراسر کشور در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان‌های زیارتی در حرم مطهر رضوی سابقه‌ای قریب به 10 سال دارد، بیان کرد: این کاروان‌ها در قالب گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، حوزوی و هیأت‌های مذهبی در این برنامه‌ها شرکت کردند.

ترویج فرهنگ زیارت
هاشمی عنوان کرد: خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان‌های زیارتی با محوریت رواق‌دارالهدایه، در پاسخ به نیاز گروه‌های مخاطب در حرم مطهر رضوی، ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی شکل گرفته است.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی از سوی بخش اردوهای زیارتی در تمامی ایام سال همه روزه به کاروان‌های زیارتی خدمات ویژه ارائه کرده است، اظهار داشت: برگزاری سخنرانی، مداحی، کارگاه‌های آداب زیارت، مناجات‌خوانی و قرائت زیارت از برنامه‌هایی است که به صورت زنده یا در قالب‌های صوتی و تصویری برای زائران گروهی بارگاه منور رضوی طی سال گذشته اجرا شد.
وی درباره نحوه پذیرش این کاروان‌ها گفت: پذیرش این گروه‌ها از طریق دریافت تقاضای خدمات فرهنگی آن‌ها به صورت تلفنی، مکاتبه‌ای و حضوری انجام شده است.

ارتقاء دیدگاه‌های معرفتی زائران
هاشمی با بیان اینکه این خدمات به صورت شبانه‌روزی و متناسب با سطح تحصیلات، مقطع سنی و جنسیت گروه‌ها در رواق دارالهدایه ارائه شده است، ابراز داشت: ارتقاء دیدگاه‌های معرفتی زائران در حرم مطهر رضوی، هدفی است که اداره پاسخگوی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی با ارائه خدمات فرهنگی به زائران گروهی و کاروان‌های زیارتی انجام می‌دهد.
وی افزود: به کلیه زائران و کاروان‌های زیارتی که در این برنامه‌ها شرکت کردند، هدایای فرهنگی متناسب اهداء شده است.
 

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین