عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
هیأتهای مذهبی، کانون بازسازی فکری و اعتقادی و مرکز تربیت عاشقان اهل بیت(ع) بوده و جذب نوجوانان در محافل مذهبی، بزرگترین رسالت هیأتهای مذهبی است، زیرا شکل‌گیری، تحکیم و ترویج اعتقادات مذهبی در هیأتهای مذهبی صورت می‌گیرد.
عقیق: هیأتهای مذهبی، کانون بازسازی فکری و اعتقادی و مرکز تربیت عاشقان اهل بیت(ع) بوده و جذب نوجوانان در محافل مذهبی، بزرگترین رسالت هیأتهای مذهبی است، زیرا شکل‌گیری، تحکیم و ترویج اعتقادات مذهبی در هیأتهای مذهبی صورت می‌گیرد.  نوجوانان به خاطر فطرت پاک و زلالی که دارند تأثیر زیادی در ایجاد شور حسینی دارند و جاذبه‌های معنوی اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین تضمین کننده و پشتیبان دست‌اندرکاران هیأتهای مذهبی است.
آنچه در ادامه می خوانید گفت وگویی با
_حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو_ کارشناسان دینی و مربیان کودک و نوجوان در خصوص ضرورت و اهمیت تشکیل هیأتهای مذهبی کودکان و نوجوانان است.

انتقال پیام عاشورا به کودکان و نوجوانان
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو  با بیان اینکه ادامه نهضت حسینی بر عهده تمام مسلمین است، عنوان می‌کند: کودکان و نوجوانان نیز باید در مجالس عزاداری شرکت داشته باشند تا هر چه بیشتر با مفاهیم عاشورا و اهداف سیدالشهدا آشنا شوند.
این کارشناس مذهبی کودک و نوجوان با بیان اینکه واقعه عاشورا و ادامه راه امام حسین(ع) در دو ماه محرم و صفر اتفاق افتاده، لذا این دو ماه عامل نگهداری اسلام شناخته شده است، تصریح می‌کند: ما پیروان نهضت آن حضرت با زنده نگهداشتن ارزشهای والایی که سید‌الشهدا به خاطر آنها قیام کرد باید پیام عاشورا را حفظ کرده و به کودکان و نوجوانان نیز منتقل کنیم.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است»، می‌گوید: قیام حسین بن علی(ع) در ماه محرم رخ داد و استمرار نهضت حسینی و حرکت اسرا از ماه صفر تا اربعین ادامه داشت و از آنجا بازگشت به کربلا و سپس رجوع به مدینه رخ داد.

حجت الاسلام راستگو با اعلام نارضایتی از کیفیت عزاداریها می‌افزاید: نباید صرفاً به نوحه سرایی و سینه زنی اکتفا کنیم بلکه باید در مجالس به بحث و تحلیل پرداخته و حقایق زندگی امام حسین(ع) را برای نوجوانان روشن سازیم.
وی همچنین می‌گوید: نوجوانان ما باید این را بدانند تا زمانی که ظلم وجود دارد، یزیدی هم هست و در برابر ظالمان باید افرادی باشند که با ادامه نهضت حسینی در مقابل یزیدهای زمانه ایستادگی کرده و اجازه ندهند اسلام از میان برود.
این کارشناس مذهبی تأکید می‌کند: در هر زمانی که میان حق و باطل درگیری پیش بیاید چه در صحنه نظامی، فرهنگی و یا حتی فکری، واقعه کربلا تکرار خواهد شد و این خود دلیلی برای ادامه راه حسین بن‌علی(ع) است.


حفظ نوجوانان درمقابل فرقه‌ های انحرافی
یک مربی کودک و نوجوان با اشاره به ضرورت تبیین فلسفه قیام عاشورا در مدارس برای دانش‌آموزان تصریح می‌کند: دانش‌آموزان باید در ایام محرم و صفر در مدارس با پیوند جدا‌نشدنی میان نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران آشنا شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهاجرانی تأکید می‌کند: آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه عاشورای حسینی و تبیین نهضت عاشورای حسینی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسم مذهبی در بین نوجوانان به شمار می‌رود.
نویسنده «عطر گل سرخ» با اشاره به اینکه نوجوانان با حضور در این برنامه‌ها با آیین‌های دینی و مذهبی موجود در ایران اسلامی آشنا می‌شوند، می‌افزاید: برگزاری مراسم عاشورای حسینی، نوجوانان را در مقابل فرقه‌های انحرافی و هجمه‌های فرهنگی دشمن حفظ می‌کند.
مهاجرانی تاکید می‌کند: نوجوانان با حضور در مراسم‌ سوگواری و عزاداری عاشورای حسینی خود را به مدت یک سال بیمه می‌کنند. این نویسنده کودک و نوجوان می‌گوید: برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی سبب معرفت‌افزایی نوجوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌‌شود.


منبع: قدس آنلاین

کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین